انفجار تروریستی در دمشق همزمان با 28 مهر 1400
1400/07/28 در 16:02 ب.ظ
تعداد بازدید:
لحظه به لحظه؛

آخرین جزئیات انفجار تروریستی در دمشق

العالم از افزایش شمار قربانیان انفجار تروریستیِ صبح امروز در مرکز دمشق به 14 شهید خبر داد و گفت که حال برخی از مجروحان حادثه بسیار وخیم اعلام شده است.

ارسال توسط : سلمان

به گزارش پایگاه شناختی مبسوط، العالم در گزارشی اختصاصی از انفجار دو بمب که در داخل اتوبوس ارتش سوریه در منطقه "پل الرئیس" خبر داد و نوشت : این حادثه تعدادی شهید و زخمی بر جای گذاشت.

العالم در ادامه گزارش خود نوشته: سومین بمب به دلیل پرتاب شدن از اتوبوس منفجر نشد و بلافاصله توسط یگان مهندسی خنثی شد.

همچنین در این گزارش آمده منطقه هدفِ انفجار مرکز مهم حمل و نقل در قلب پایتخت محسوب می‌شود که برخی از خیابان‌های اصلی را به مناطق مهمی مانند ادارات دولتی، دانشگاه‌ها و مدارس متصل می‌کند. این امر نشان می‌دهد که گروه‌های مسلح تلاش می‌کنند با انجام عملیات تروریستی در این منطقه پرازدحام، شمار قربانیان را افزایش دهند.

العالم یادآور شده، استفاده از بمب‌های چسبنده در این عملیات تروریستی نشان می‌دهد که نیرویی مجرب و آموزش‌دیده‌ای که مجهز به دستگاه‌های مدرن و برخوردار از حمایت سازمان‌های اطلاعاتی طرف‌های خارجی است مسئول این جنایت است.

کارشناسان نیز معتقدند که این حادثه تروریستی با رویدادهای کلی در سوریه، به‌ویژه نشست‌های کمیته قانون اساسی در ژنو مرتبط هستند؛ زیرا گروه‌های تروریستی تلاش می‌کنند از طریق این انفجارها، پایتخت در آشفتگی و ناامنی فرو برند و از این طریق، اهرم فشاری به کمیته قانون اساسی ایجاد شود.(العالم)

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
درباره فرمت های متن

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.