انفجار ۲۰۲۰ بیروت
1400/07/24 در 12:54 ب.ظ
تعداد بازدید:
خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت:

آمریکا تنها منافع خود را می‌خواهد| قاضی البیطار باید برکنار شود

سخنگوی خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت ضمن محکوم کردن مداخلات آمریکا در این پرونده و روند تحقیقات آن خواستار برکناری قاضی البیطار شد.

ارسال توسط : مبسوط

به گزارش پایگاه شناختی مبسوط به نقل از النشره، «ابراهیم حطیط» سخنگوی خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت با انتشار ویدیویی در شبکه های اجتماعی اعلام کرد، ما از «طارق البیطار» بازپرس قضایی پرونده انفجار بیروت می‌خواهیم از مسئولیت خود در این پرونده کناره‌گیری کند؛ زیرا آنچه اتفاق افتاد نشان دهنده سیاست زدگی در این پرونده است.

ابراهیم حطیط خطاب به قاضی البیطار گفت، ما خون خود را نزد شما به امانت گذاشتیم؛ اما اتفاقی که افتاد سیاست‌زدگی آشکار در پرونده انفجار بیروت است و امور به جایی رسید که خون افراد پاک و بی‌گناه ریخته شد. بنابراین از شما می‌خواهیم از مسئولیت خود در پرونده انفجار بیروت کناره‌گیری کرده و عرصه را برای یک بازپرس قضایی که عادل باشد و بتواند از خونهای ما امانت داری کند باز کنید.

وی افزود، ما مداخلات آشکار آمریکا در پرونده انفجار بیروت و تحقیقات مربوط به آن را محکوم می‌کنیم؛ زیرا آمریکا هیچگاه به غیر از منافع مخرب خود از هیچ چیز دیگری حمایت نکرده است.

ابراهیم حطیط به نمایندگی از همه خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت تاکید کرد ما همچنین همه تلاش‌ها برای بین‌المللی کردن پرونده انفجار بیروت را رد می‌کنیم؛ به ویژه اینکه ما از سپرده شدن پرونده‌های لبنان به دادگاه‌های بین المللی تجربه خوبی نداریم.

روز پنجشنبه در پی تظاهرات مسالمت‌آمیز حامیان جنبش امل و حزب‌الله در مقابل دادگستری لبنان، شبه‌نظامیانی که از قبل بر روی ساختمان‌های اطراف مستقر شده بودند به سوی آنان شلیک کرده و بر اثر اصابت گلوله به سر و قلب برخی از مردم 7 تن شهید شده و بیش از 50 تن دیگر نیز مجروح شدند. بلافاصله بعد از این حادثه حزب‌الله و جنبش امل اعلام کردند حزب نیروهای لبنانی مسئول این حمله است و باید محرکان و صحنه‌گردانان این حادثه معرفی و مجازات شوند.

«شیخ هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی جنبش حزب‌الله لبنان روز جمعه در مراسم تشییع پیکر شهدای تیراندازی روز گذشته بیروت گفت: تظاهرات روز پنجشنبه ما علیه سیاست زدگی و بی‌عدالتی قوه قضائیه، مسالمت‌آمیز بود و این حق طبیعی ماست. در این تظاهرات وکلا و نخبگان شرکت کرده بودند که نشان می‌دهد تظاهرات در چه وضعیتی برگزار شده است. حزب‌الله و جنبش امل از هیچ کس دعوت نکرده بود (فراخوان تظاهرات نداده بودند) در غیر این صورت تعداد کسانی که در تظاهرات شرکت کردند، افزایش می‌یافت. اگر برنامه‌ای عمدی برای هدف قرار دادن آن نبود، تظاهرات یک تجمع عادی باقی می‌ماند.(ب.ن:تسنیم)

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
درباره فرمت های متن

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.