پایگاه نظامی ائتلاف امریکایی التنف
1400/07/30 در 13:32 ب.ظ
تعداد بازدید:
پاسخ‌ مقتدرانه مقاومت؛

انتقام مقاومت از آمریکا و اسرائیل در التنف

مبسوط | در پاسخ به حمله هوایی به تدمر سوریه، چهارشنبه شب پایگاه آمریکایی التنف در مثلث سوریه، عراق و اردن هدف حملات هوایی پهبادی قرارگرفت.

ارسال توسط : سروش

به گزارش پایگاه شناختی مبسوط، شامگاه چهارشنبه، خبری در جهان پیچید که منابع آن مدعی شدند در پایگاه استراتژیکی آمریکایی «التنف» در جنوب شرق سوریه (مثلث مرز سوریه، عراق و اردن) صدای انفجاری به گوش رسیده است.

خبری که پس از انتشار در شبکه تلویزیونی «العربی» نیز تأیید شد و این شبکه ادعا کرد که نیروهای آمریکایی پس از این حمله، منطقه پرواز ممنوع اعلام کرده‌اند و نیروهای ائتلاف آمریکایی و عناصر گروه تروریستی «مغاویر الثوره» که مورد حمایت آمریکا هستند، در وضعیت آماده‌ باش قرار گرفته‌اند.

خبر در گفت وگوی یک مقام نظامی سنتکام با شبکه «اسکای نیوز» به عنوان حمله ای راکتی تأیید شد که در آن هیچ یک از نیروها مجروح نشده‌اند.

پس از انتشار اخبار در شبکه های خبری مختلف ایرانی و بین المللی، شبکه «المیادین» گزارش داد که این پایگاه آمریکایی با پنج پهپاد هدف حمله قرار گرفته است و  در این حمله، خوابگاه نظامیان و پادگان‌های نظامی هدف قرار گرفته‌اند و حمله منجر به ویرانی گسترده و آتش‌سوزی شده است.

اتاق عملیات مشترک نیروهای مقاومت هفته گذشته و در واکنش به حمله هوایی رژیم صهیونیستی که در آن موشک‌های دوربرد رژیم صهیونیستی یک برج ارتباطی و مناطق نزدیک آن را در نزدیکی شهر تدمر در شرق استان حمص سوریه هدف قرار داد که به شهادت یک سرباز ارتش سوریه و زخمی شدن سه نفر دیگر منجر شد، طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد انتقام تلخ و سختی از این جنایت خواهد گرفت.

حمله ای که در آن رژیم صهیونیستی برای دور زدن سامانه‌های پدافند هوایی ساخت روسیه از این تاکتیک پلید برای حمله در سوریه استفاده کرده بود. ارتش سوریه نیز به دلیل اینکه دو هواپیمای مسافربری در نزدیکی آن منطقه بودند، تصمیم گرفت از پدافندها استفاده نکنند.

بر اساس نظر تحلیل گران این فاصله کوتاه از زمان این موضع گیری تا حمله، نشان می‌دهد حمله هوایی به التنف انتقامی از بانیان و عاملان حمله به تدمر باشد؛ هر چند نه آن عملیات را اسرائیل و آمریکا عهده‌دار شدند و نه در این عملیات تاییدی در عهده داری صورت گرفته است.

لازم به ذکر است پایگاه التنف از سال 2016، محل اسکان مهمان خودخوانده ائتلاف آمریکایی و محل ماجراجویی های ضد مقاومت در منطقه است و در یک نگاه تحلیلی حمله به این پایگاه نظامی، حمله به منافع هر دو متجاوز یعنی اسرائیل و آمریکا است.

سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا) هرچند تلاش دارد آمار تلفات را منتشر نکند، ولی با موضع گیری خود به صورت ضمنی بر خسارت بار بودن این حمله تأکید کرد و اعلام داشته است حق مقابله به مثل را برای خود محفوظ می‌دارد. حمله ای که نشان می دهد امریکا و اسرائیل پیام حمله به التنف را به خوبی دریافت کرده باشند.(اقتباس - فارس،العالم)

برچسب ها

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
درباره فرمت های متن

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.