شاه‌بیت سخنان رئیس جمهور در دیدار با مراجع تقلید... | جمعه 10 دی 1400
1400/10/10 در 22:18 ب.ظ
تعداد بازدید:
شاه‌بیت دیدار رئیس جمهور با مراجع تقلید...

بزودی گرانی متوقف می‌شود | شخصا به بهبود شرایط کشور امیدوار هستم | مردم نگران نباشند

مبسوط | سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور در دومین روز از سفر استانی خود با مراجع معظم تقلید نوری همدانی،سبحانی، جوادی آملی، مکارم شیرازی، علوی گرگانی،شبیری زنجانی و صافی گلپایگانی دیدار و گفت و گو کرد.

ارسال توسط : سلمان

به گزارش پایگاه شناختی مبسوط،سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور در دومین روز(جمعه 10 دی 1400) از سفر استانی خود به قم ، با مراجع معظم تقلید نوری همدانی،سبحانی، جوادی آملی، مکارم شیرازی، علوی گرگانیشبیری زنجانی و صافی گلپایگانی دیدار و گفت و گو کرد.
*گرانی بزودی متوقف می‌شود
بر اساس این گزارش؛ رئیس جمهور در دیدار با شیخ حسین نوری همدانی با بیان اینکه گرانی و تورم به زودی متوقف می‌شود، گفت: گرانی‌های اخیر نتیجه تصمیمات نادرست گذشته است و آثار تصمیمات ما در ماه‌های آینده روشن می‌شود.
رئيسی ادامه داد: دولت سیزدهم برای کنترل تورم اقداماتی انجام داده و همچنین برخی فعالیت‌های تورم‌زا را متوقف کرده و براساس همین تصمیم‌ها شاهد روند کاهشی تورم هستیم.
رئيس جمهور در ادامه سخنان خود به بهبود وضعیت سلامت و موفقیت دولت در مقابله با کرونا اشاره کرد و  حل مشکلات مسکن و بحران‌های استان قم را از اهداف مهم این سفر دانست.
*مردم منتظر گام‌های مثبت این دولت هستند
گفتنی است نوری همدانی به گرانی ها و محرومیت‌های مردم اشاره کرد و اظهار داشت: همه مردم به دولت سیزدهم امیدوارند و منتظر گام‌های مثبت این دولت هستند.
*دیکردها ربا است؛ [دولت با آن مقابله کند]
این استاد درس خارج با انتقاد از رواج اخذ دیرکردهای بانکی این موضوع را ربا دانست و گفت: در اندیشه و فرهنگ اسلامی اقتصادپول در برابر کار پرداخت می‌شود؛ این در حالی است که در ربا پول زایش پیدا می‌کند و پول در برابر پول پرداخت می‌شود.
این مرجع تقلید در ادامه سخنانی خود بر گسترش هر چه بیشتر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: در ساختارهای دولتی باید این فریضه واجب بیش از پیش مورد توجه همگان قرار گیرد.
*ضرورت توجه ویژه به موضوع حجاب و عفاف
در ادامه این دیدارها رئیس جمهور به دیدار شیخ جعفر سبحانی از مراجع تقلید شیعه رفت و با وی به گفت و گو نشست.
رئیسی در این دیدارسفرهای استانی را مقدمه برکات اجرایی زیادی دانست و گفت:کار کارشناسی در خصوص مشکلات قم از مدتی قبل انجام شد و در این سفر بر رفع آن‌ها در جلسات و دیدار‌ها تاکید شده است.
سبحانی نیز در این دیدار با بیان اینکه برای حل مشکلات فرهنگی خصوصا حجاب و عفاف باید از مدارس و دانشگاه ها اقدام کرد، گفت: باید به این موضوعات فرهنگی و حجاب و عفاف توجه ویژه شود.
وی به مشکلاتی از جمله ساخت مونور‌یل در قم اشاره کرد و از رئیس جمهور خواست نسبت به سر و سامان دادن به این موضوع با نظر کارشناسان اقدام کند.
*شخصا بیش از گذشته نسبت به بهبود شرایط کشور امیدوارتر شدم
رئیس جمهور و هیئت همراه در ادامه برنامه های خود با حضور در بنیاد علوم وحیانی اسراء با شیخ عبدالله جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.
رئیسی در این دیدار از افزایش 30 تا 40 درصدی صادرات در ماههای اخیر به کشورهای همسایه خبر داد و گفت:از ابتدا اصل را بر تعامل با دنیا به ویژه همسایگان گذاشته ایم؛ این در حالی است که تمام تلاش دولت بر این است که سیاست‌های تورم‌زا را کنار گذاشته تا شاهد کاهش حقیقی نرخ تورم باشیم.
رئیس جمهور شرایط تامین کالاهای اساسی و میزان ذخایر آن را قابل قبول توصیف کرد و گفت: شخصا بیش از گذشته نسبت به بهبود شرایط کشور امیدوارتر شدم.
*پس از دست دادن با دشمن انگشتانتان را بشمارید
جوادی‌آملی نیز در این دیدار با بیان اینکه تاکید اسلام بر حفظ کرامت انسان است، اظهار داشت:مسئولان باید همت بلند داشته باشند و بدانند که مدیریت و اقتصاد یک کار عملی است، باید همه تلاش کنند که مردم محترمانه و آبرومندانه زندگی کنند.
وی ادامه داد:فقر به معنای نداشتن و نداری نیست، اسلام به شخص ندار، فقیر نمی‌گوید! در فرهنگ اسلام، فقیر کسی است که ستون فقراتش شکسته است، چنین فردی به هیچ کس اعتماد نخواهد کرد، این در حالی است که قرآن کریم، اقتصاد را زمینه قیام و ایستادگی جوامع مدنی می‌داند.
جوادی آملی با تأکید بر اینکه جهان غرب باید در برابر ایران مودب باشد،گفت:ما هرگز در را به روی خود نمی‌بندیم، ما با کسی قهر نیستیم و با همه کشورها تعامل می‌کنیم، اما مسئولان ما پس از دست دادن با آنها، باید انگشتان خود را بشمارند؛ این معنای استقلال است.
*خنثي سازی و رفع تحریم در دستور کار است
رئیسی در ادامه با هیئیت همراه به دیدار شیخ ناصر مکارم شیرازی رفت و به بیان برخی دیگر از اقدام‌ها دولت در چند ماه اخیر پرداخت.
رئيس جمهور رفع کسری بودجه سال جاری را از دغدغه های کابینه سیزدهم توصیف کرد و گفت: با تلاش دولت برخلاف گذشته استقراض از بانک مرکزی انجام نمی‌شود.

رئیسی با بیان اینکه دولت در دو جبهه خنثی سازی و رفع تحریم ها فعالیت می‌کند، گفت: معتقد هستیم با فعالسازی ظرفیت های کشور امکان رسیدن به رشداقتصادی 8 درصد وجود دارد.
*برای زمینه‌های گرانی فکری اساسی شود
مکارم شیرازی نیز در این دیدار ‌ایجاد امید در جامعه را مهم ترین مسأله در پیشرفت کشور دانست‌ و گفت:‌ مردم نسبت به شما امیدوار هستند.
این استاد درس خارج حوزه های علمیه قم، نا اهلی برخی از کاسبان بازاری، مصوبات برخی از شرکت های دولتی،قاچاق و واردات بی رویه را از اساسی‌ترین معضلات اقتصادی و زمینه گرانی های موجود دانست و گفت:البته حل این مشکلات، زمان بر است، اما دولت ضمن توجیه مردم، برای حل آنها باید تمام سعی و تلاش خود را انجام دهد.
مکارم شیرازی خود محوری نظام بانکی را ازدیگر معضلات کنونی توصیف کرد و گفت:متأسفانه بانک‌ها به مصوبات دولتی هم توجه نمی کنند، باید نسبت به اصلاح نظام بانکی کشور فکری اساسی صورت گیرد.
*مردم نگران نباشند / نصرت در راه است
‌رئیس جمهور در دیداری دیگر  با سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئیسی در این دیدار با بیان اینکه مردم نسبت به مشکلات کنونی نگران و دغدغه‌مند نباشند، اظهار داشت:دولت به دنبال گره‌گشایی از کار مردم است.
رئیسی با تاکید بر اینکه آسیب های اجتماعی مردم را رنج می‌دهد، گفت: در ماجرای حمله سایبری به پمپ بنزین ها اعتماد مردم زمینه مدیریت سریع و واکنش به‌موقع دولت بود؛ این اعتماد را باید حفظ کرد و ارتقا داد.
*از جوانان نخبه برای حل مشکلات کشاورزان استفاده کنید
علوی‌گرگانی نیز در این دیدار سفرهای استانی را اقدامی پسندیده عنوان کرد و گفت: باید از نظرات کارشناسان و جوانان نخبه برای بهبود وضعیت کشاورزان بهره ببرید و با امید به آینده حرکت کنید.
این استاد درس خارج تکمیل پروژه های نیمه تمام دولت های گذشته را از اولویت های مهم این دولت دانست و تصریح داشت:هر چقدر کمبودها جبران شود شایسته است.
وی ادامه داد:موضوع آب و مدیریت منابع آبی کشور اهمیت فوق العاده ای دارد و ما در برخی مناطق که مشکل کمبود آب هم ندارند، باز شاهد عدم مدیریت صحیح هستیم که لازم است حساسیت نشان دهید.
گفتنی است رئیس جمهور پس از دیدار با مراجع تقلید، با حضور در مصلی قدس در نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته قم شرکت کرد.
*تلاش و جدیت رئيس جمهور امید و اعتماد مردم را جل کرده است
سید محمد سعیدی، امام جمعه قم نیز در بخشی از خطبه امروز قم(10 دی 1400) رئیس جمهور را مورد خطاب قرار داد و  تلاش و جدیدیت دولت سیزدهم را زمینه جلب امید و اعتماد مردم به نظام اسلامی دانست و  گفت :امیدواریم این نعمت تا آخر با شما باشد؛ ائمه جمعه قم از شما تشکر کرده و می خواهیم نسبت به مسئله فرهنگی شهر قم اهتمام ورزید.
خاطرنشان می‌شود رئیس جمهور در ادامه دیدارهای خود با رئیس و اعضای جامعه مدرسین، شورای عالی حوزه‌های علمیه و آیات عظام صافی گلپایگانی و شبیری زنجانی دیدار و گفت و گو کرد.
خبر در دست تحقیق،بررسی و بروزرسانی...

تحقیق و اقتباس از (تسنیم،مهر،شبکه خبر،ایرنا)

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
درباره فرمت های متن

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.