دیدار سفیر یمن با مراجع تقلید و علماء در قم
1400/08/06 در 19:32 ب.ظ
تعداد بازدید:
شیخ حسین نوری همدانی :

وحدت و جهاد تنها راه نجات مسلمانان است

شیخ حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت که وحدت مسلمانان و جهاد و شهادت تنها راه نجات کشورهای اسلامی از جمله یمن است.

ارسال توسط : سلمان

به گزارش پایگاه شناختی مبسوط، آیت‌الله حسین نوری همدانی روز پنجشنبه(6 آبان 1400) در دیدار سفیر یمن در ایران، جریان زید بن علی را درس بزرگی برای مسلمانان دانست و بیان کرد: در قرآن کریم آیاتی فراوانی است که ما را به جهاد برابر دشمن دعوت می‌کند و ازجمله داستان جالوت و داود در قرآن کریم درس بزرگی به ما می‌دهد که تا دشمن را از میان برنداریم، استقلال و حق تعیین سرنوشت و پاسداری از ارزش‌ها را نخواهیم داشت.

وی گفت: بدون جهاد در راه خدا به شما علم، حکومت و حفظ ارزش داده نمی‌شود بنابراین سکوت در برابر دشمن خطاست و عزت اسلام در جهاد است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه صهیونیست‌ها و وهابی‌ها دشمنان مسلمانان هستند، افزود: در جبهه استکباری، آمریکا علیه مسلمانان نقشه می‌کشد و صهیونیست‌ها با پول عربستان، آن را اجرا می‌کنند بنابراین در برابر این جریان، تنها صحبت و ملاقات با علما کافی نیست، بلکه باید به میدان آمد.

وی با اشاره به وضعیت کشورهای اسلامی مانند فلسطین، یمن، بحرین و سوریه گفتند: مسلمانان در این مناطق باید با یکدیگر وحدت و اتحاد داشته باشند و در این صورت، دشمن مغلوب می‌شود.

کمک نکردن به مردم یمن، در واقع همدستی با ظالمان است

شیخ عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید نیز در دیدار سفیر یمن در ایران گفت: کمک نکردن به مردم مظلوم یمن، در واقع همدستی با دشمنان و متجاوزان به یمن است.

وی با تبریک ایام هفته وحدت و اهمیت آن، اظهار کرد: ایام هفته وحدت باید فرصتی برای توجه ویژه به مسائل مهم جهان اسلام مانند مساله یمن باشد.

وی گفت: این حرف جهانی اسلام است که در بیان امام صادق(ع) تجلی یافته که حضرت فرمودند؛ «اگر کسی شاهد ظلم ظالم باشد و به مظلوم کمک نکند شریک ظالم است»، لذا کمک نکردن به مردم مظلوم یمن در واقع همدستی با دشمنان و متجاوزان به یمن است.

این مرجع تقلید گفت: مجاهدت در راه حق توفیقی است که نصیب برادران مجاهد یمنی شده و همه وظیفه دارند در زمینه‌های مختلف از جمله مسائل آموزشی، علمی و خودکفایی به مجاهدان یمنی آموزش‌های لازم را بدهند.

جوادی آملی تصریح کرد: همه برادران و مجاهدان یمنی به صحیفه سجادیه توجه ویژه داشته باشند، این کتاب صرفا یک کتاب دعا نیست، این صحیفه، سراسر درس عزت، استقامت و شرف است لذا با این کتاب ارزشمند بیش از گذشته مانوس باشید.

همچنین در ابتدای این دیدار ابراهیم الدیلمی، سفیر و نماینده انصارالله یمن، گزارشی از وضعیت اسفبار مردم یمن در نتیجه حملات ائتلاف سعودی ارائه کرد.(ایرنا)

برچسب ها

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
درباره فرمت های متن

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.