تجمع نجیبانه مردم در اعتراض به خشکی زاینده‌رود
1400/08/28 در 23:29 ب.ظ
تعداد بازدید:
یک اعتراض شیک مردمی...

انقلاب اسلامی در سکوی ظهور تمدنی | سودای تمدنی کشاورزان اصفهانی جهان را متحیر کرد

مواجهه مدنی در حکومت‌ها زمانی جوانه می‌زنند که آن حکومت آماده ظهور تمدنی باشد و خبر امروز اصفهانی‌ها انقلاب را با آینده‌ای روشنی از ظهور تمدن نوین اسلامی گره زد.

ارسال توسط : سلمان

به گزارش پایگاه شناختی مبسوط،خبر کوتاه، اما همه کلمات این خبر را می‌توان نشانه ظهور روزنه‌های امیدبخش مدنیت حاصل از مکتب تمدن ساز انقلاب اسلامی دانست….

«از هفته گذشته، کشاورزان اصفهان که نسبت به وضعیت کشت پاییزه خود نگرانی‌هایی داشتند، در بستر خشک زاینده‌رود چادرهای خود را برپا کردند و تلاش کردند تا صدای اعتراض چندین ساله خود را به گوش مردم و مسؤولان دولت جدید برسانند.

پنجشنبه ۲۰ آبان بود که مجمع نمایندگان استان اصفهان به دیدار رئیس جمهور رفت؛ موضوع آب در این جلسه شاه‌بیت تمام سخنان نمایندگان می‌شود، بلافاصله سید ابراهیم رئیسی به وزیر نیرو دستور می‌دهد تا به اصفهان سفر کند.

روز جمعه ۲۲ آبان محرابیان به اصفهان می‌آید و برای شنیدن مشکلات کشاورزان به سراغ‌ آن‌ها می‌رود و کشاورزان نیز مطالبات‌شان را با مسؤول آب کشور در میان می‌گذارند.

هم‌زمان با سفر وزیر، جمعی از مردم و کشاورزان در پل خواجو جمع شده‌ و به‌دنبال احیای زاینده‌رود، شاهرگ حیاتی اصفهان هستند.یک هفته می‌گذرد و جمعه ۲۸ آبان تجمع هزاران نفری با حضور مردم و کشاورزان در کنار پل خواجو در اصفهان برگزار می‌شود؛ گرگ‌های در کمین نشسته به خیال خام خود می‌خواهند مطالبه کشاورزان را به انحراف بکشانند، اما همه نقشه‌ها نقش برآب می‌شود1

معاون اول رئیس جمهور دستور ویژه صادر می‌کند و وزیر نیرو در مواجهات رسانه‌ای و میدانی خود ابراز شرمندگی و تأسف می‌کند و به مردم اصفهان و کشاورزان قول می‌دهد تا تلاش و مواجهه جهادی همه ابعاد موضوع را تأمین و مسئله را حل کند، اما این فقط یک مواجهه انقلابی از ساختار دولتی بود.

آنچه امروز دنیای رسانه، تحلیل‌گران و البته معاندین را متحیر کرد؛ مواجهه مدنی اصفهانی‌ها با مسئله بود! مواجهه‌ای که در سنوات گذشته با طراحی‌های جریان نفوذ و منافقان قسم‌خورده همواره زمینه سوءاستفاده قرار می‌گرفت و مردم در این میان به دنبال الگویی برای طرح مدنی مسائل خود برای تحقق راهبردهای نظام‌مند و انقلابی می‌ماندند.

اما اصفهان امروز موفق شد برای اولین بار تحرک مدنی و انقلابی که از ترکیب کشاورزان (مستضعفان) و ستادهای خودجوش مردمی (انسجام تشکیلاتی و انقلابی مردم) شکل‌گرفته بود را با یک طرح مدنی موفق به نتیجه مطلوب برساند؛ این اقدام هوشمندانه باعث شد که انقلاب اسلامی ایران یکی از اصیل‌ترین الگوهای مدنی توسعه اجتماعی خود را به منصه ظهور برساند.

مواجهه مدنی در حکومت‌ها (ساختارهای سازمانی) زمانی جوانه می‌زنند که آن حکومت آماده ظهور تمدنی باشد و خبر امروز اصفهانی‌ها انقلاب را با آینده‌ای روشنی از ظهور تمدن نوین اسلامی گره زد.

پانوشت‌ها

1 ) روایت خبرگزاری فارس از مشروح ماجرا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
درباره فرمت های متن

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.