روایتی از جزئیات مرگ شیرزن مریوانی
1401/06/27 در 10:27 ق.ظ
تعداد بازدید:
روایتی از جزئیات مرگ شیرزن مریوانی؛

بانوی ایرانی برای حفظ پاکدامنی خود آسمانی شد

مبسوط | در واکنش به آسمانی شدن شلیر رسولی، بانوی پاکدامن کُرد، روابط عمومی دادگستری استان کردستان با انتشار اطلاعیه‌ای از رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به این پرونده خبر داد.

ارسال توسط : زهرا عسگری

به گزارش پایگاه شناختی مبسوط، در14 شهریورماه، مردی قصد تجاوز به زن ۳۶ ساله به نام شلیر رسولی، اهل روستای چشمیدر از توابع سروآباد (استان کردستان) را داشت که زن جوان برای نجات از دست این مرد، خود را از پنجره منزل به پایین پرتاب کرد. همین مسئله باعث شد که او به شدت مجروح شده و در نهایت عصر پنجشنبه ۱۷ شهریورماه و بر اثر شدت جراحات در بیمارستان کوثر سنندج جانش را از دست داد.

همسر شلیر رسولی در گفتگویی به بیان ماجرا پرداخته و اظهار داشت: «ما در مریوان زندگی می‌کنیم و همسایه روبه‌رویی ما مردی به اسم گوران بود. او و همسرش در خانه‌ای ۳طبقه زندگی می‌کردند و همسر من همسر گوران را می‌شناخت. ۲روز قبل از حادثه، همسر گوران مریض شده و از حال رفته بود. آن روز اگر شلیر به دادش نمی‌رسید معلوم نبود چه بلایی به سرش می‌آمد.

شلیر گواهینامه داشت و برای همین همسر گوران را سوار پراید من کرد و به بیمارستان برد. حتی همه هزینه‌های بیمارستان را هم خودش پرداخت کرده بود. ۲روز از این ماجرا گذشته بود که آن اتفاق افتاد. پسرم می‌گوید که آن‌ها در خانه خواب بودند که زنگ در به صدا درآمد. ساعت حدود یک و نیم بامداد بود. پشت در، گوران بود. او به شلیر گفت که همسرش دوباره مریض شده و از هوش رفته است. بعد خواست به کمکش بیاید، اما شلیر به او گفت که دیروقت است و او باید به اورژانس زنگ بزند. (همسر شلیر با بغض ادامه می‌دهد) گوران رفت، اما دوباره برگشت. این بار گریه و التماس می‌کرد که حال همسرش بد است.

شلیر که نگران شده بود قبول کرد که به خانه آن‌ها برود، اما از پسرم خواست که او هم بیاید. پسرم می‌گوید که آن‌ها به سمت خانه گوران رفتند، اما پس از اینکه همسرم وارد شد و از پله‌ها بالا رفت تا خودش را به همسر گوران برساند، مرد شیطان‌صفت پسرم را به سمت کوچه هل داد و در خانه را بست و پشت سر شلیر پله‌ها را بالا رفت. پسرم کاملا گیج شده بود. برای همین شروع کرده بود به کوبیدن در.

اما در این مدت همسرم بی‌خبر از اینکه گوران چه نقشه شومی در سر دارد، وارد خانه گوران شده بود و مرد شیطان‌صفت نیز پشت سرش وارد خانه شده و در را قفل کرده بود. پس از آن شلیر که متوجه شده بود از همسر گوران خبری نیست و خواسته بود که آنجا را ترک کند، مرد شیطان‌صفت اسلحه‌ای درآورده و شروع به تهدید او کرده بود.

شلیر با دیدن این صحنه به سمت پنجره دویده و آن را باز کرده و با سر و صدا درخواست کمک کرده بود. پسرم همچنان داخل کوچه بود و به در می‌کوبید تا شاید بتواند آن را باز کند. سر و صدای او و همسرم باعث شده بود که تعدادی از همسایه‌ها از خانه‌هایشان خارج شوند، اما کاری از دست کسی ساخته نبود. شلیر خودش را به لب پنجره رسانده بود و همچنان کمک می‌خواست.

همسایه‌ها با فریاد از او می‌خواستند که خودش را پایین نندازد. آن‌ها می‌گفتند که پلیس الان می‌رسد و کسی جرأت نمی‌کرد در خانه گوران را بشکند و وارد آنجا شود. چون او اسلحه داشت و بعد هم همسایه‌ها دیدند که ناگهان شلیر از پنجره به پایین سقوط کرد. آن‌ها می‌گویند که در لحظه آخر گوران با او درگیر شده و در این درگیری شلیر به پایین سقوط کرده بود».

گفتنی است سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز در دیدار با خانواده "شلیر رسولی" بانوی مریوانی، اظهار داشت: «اینطور حوادث بسیار تلخ است و در حافظه‌ها خواهد ماند اما از طرف دیگر اقدام این خانم اقدامی شجاعانه و دفاع از ناموس، شرف، حیثیت و اوج مسلمانی خود بود که با گذشت از جان خود آن را به نمایش گذاشت ؛ ضمن اینکه حرکت این خانم این سرزمین یک افتخار، الگو و درس برای تمام زنان  و عبرتی برای افراد شرور خواهد بود».

هم چنین در واکنش به جان باختن شلیر رسولی، روابط عمومی دادگستری استان کردستان با انتشار اطلاعیه‌ای از رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به این پرونده خبر داد.

لازم به ذکر است پس از این حادثه تلخ؛ نام شلیر رسولی تبدیل به نماد پاکدامنی و شجاعت در میان مریوانی‌ها شد. هر چند که سکوت مدافعان حقوق زنان که بدون عکس العمل نسبت به این ماجرای تاسف بار؛ صرفا به تماشای این واقعا نشسته اند، نشانه ی جهت دار بودن واکنش های دیگر آن ها نسبت به وقایع جاری جامعه است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
درباره فرمت های متن

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.