دبیر کل جنبش اسلامی عهد الله عراق
1401/07/05 در 11:31 ق.ظ
تعداد بازدید:
دبیر کل جنبش اسلامی عهد الله عراق:

"تروریسم داعشی" با حضور و کمک حاج قاسم از عراق جمع شد

مبسوط | هاشم‌ الحیدری گفت: تروریسم داعشی با حضور حاج قاسم و فتوای آیت‌الله سیستانی و با حضور جوانان عراقی که خون دادند و البته با حمایت جمهوری اسلامی ایران جمع شد.

ارسال توسط : زهرا عسگری

به گزارش پایگاه شناختی مبسوط، سید هاشم‌ الحیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دامغان، اظهار داشت: وقتی موصل به دست داعش ساقط شد؛ داعش و گروه‌های داعشی به سمت سامرا و نجف و کربلا حرکت کردند و آن زمان حاج قاسم (به کمک عراقی‌ها) آمد و تروریسم داعشی با حضور حاج قاسم و فتوای آیت‌الله سیستانی و با حضور جوانان عراقی که خون دادند و البته با حمایت جمهوری اسلامی ایران جمع شد.

وی با اشاره به نقش فتوای سید علی حسینی سیستانی مرجع بزرگ شیعیان عراق و حمایت‌های مقام معظم رهبری به‌عنوان مرجع بزرگ دینی شیعیان دنیا در وحدت و نزدیکی بین دو ملت و رهبران و مسئولان کشورهای ایران و عراق تصریح کرد: دشمن راجع به مسئله ایجاد اختلاف بین دو ملت در حال فعالیت بوده و حرکت می‌کند تا شکاف و دشمنی ایجاد کند.

دبیرکل جنبش عهد الله عراق با تأکید بر لزوم توجه به جهاد تبیین برای خنثی‌سازی این توطئه دشمنان خاطرنشان کرد: برای ایجاد بصیرت نزد مردم عراق و ایران راجع به دشمنی‌ها دشمنان واقعاً جهاد تبیین مهم است.

الحیدری اضافه کرد: به تعبیر روایات، اثر خون و اثر شهادت حاج قاسم و ابو مهندس المهدی و وجود مقام معظم رهبری و مرجعیت عراق و بزرگان سبب می‌شود تا وحدت بین ایران و عراق و مسئولان افزایش یابد.

وی با اشاره به حضور گسترده شیعیان جهان در راهپیمایی باشکوه اربعین امسال عنوان کرد: جمعیت مردم ایران و زوار عراقی در اربعین امسال با وجود فشار بسیار زیاد دشمنان بسیار خوب بود و حتی با وجود همه شایعات و صحبت‌ها و خبرهای دروغین، این مراسم نیز به احسن وجه تمام شد.

دبیرکل جنبش اسلامی عهد الله عراق برگزاری مراسم‌های اربعین در امنیت کامل را حاصل خون حاج قاسم سلیمانی، ابو مهندس المهدی و خون شهید ذوالفقاری و دیگر شهدای ایرانی در سرزمین عراق و پیوند آن با خون شهدای عراقی عنوان و با اشاره به نقش موکب‌های ایرانی و عراقی در مراسم بزرگ اربعین تصریح کرد: واقعاً "حب الحسین یجمعنا" نه‌تنها در اربعین بلکه در جهاد، در مقاومت و دفاع از مقدسات مشهود و متبلور است.

الحیدری با اشاره به نقش مؤثر جمهوری اسلامی ایران در ایجاد ثبات و آرامش در منطقه افزود: باید از کمک و حمایت جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای در جبهه مقاومت، در سوریه فلسطین و عراق قدردانی کرد و جا دارد ما از مردم ایران بابت حضور درصحنه‌های مختلف اعم از جنگ، تحریم، مسائل انتخابات پس از گذشت 43 سال از پیروزی انقلاب تشکر ‌کنیم.

گفتنی است هفتمین اجلاسیه مجاهدین در غربت با موضوع تضاد گفتمان مقاومت و نظام سلطه جهانی و با هدف تکریم حماسه‌آفرینان و مجاهدان در غربت جهان اسلام در دانشگاه دامغان در حال برگزاری است.

رهبران جبهه مقاومت و فعالان عرصه جهاد و مقاومت از 36 کشور جهان، سفرای یمن، سوریه و نیکاراگوئه، نمایندگان حشدالشعبی، گروه جهاد فلسطین و جبهه بیداری اسلامی، سرلشکر رحیم صفوی دستیار ارشد مقام معظّم رهبری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از شرکت‌کنندگان در این اجلاسیه هستند. (تسنیم)

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
درباره فرمت های متن

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.