انسیه خزعلی
1400/09/02 در 20:04 ب.ظ
تعداد بازدید:
برداشتی از دیدار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اتحادیه‌های دانشجویی؛

خزعلی در اندیشه استقلال ساختاری به نام زنان | مشاورین وزرا و مدیران استانی امور بانوان با اذن خزعلی منصوب خواهند شد

انسیه خزعلی با بیان اینکه یک لایحه هفت ماده‌ای را به دولت تسلیم کرده است، گفت:این طرح برای این است که موقعیت دستگاه‌هایی که مرتبط با معاونت هستند؛ مثل مشاورین وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها، هم در تصمیم‌ گیری‌های استان‌ها و وزارتخانه‌ها و هم در انجام بسیاری از کارهای اجرایی که بر عهده آن‌ها است، بهبود یابد و امکان داشته باشند که به صورت جدی وارد عمل شوند.

ارسال توسط : سلمان

به گزارش پایگاه شناختی مبسوط،انسیه خزعلی امروز (2 آذر 1400) با اتحادیه‌های دانشجویی در حوزه هنری دیدار و گفت و گو کرد.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در این دیدار به یکی از برنامه‌ی این معاونت اشاره کرد و اظهار داشت: در هفته‌های آتی از برنامه جامع بانوان رونمایی خواهد شد
خزعلی با اشاره مشارکت کارشناسان و گروه‌های فعال حوزه زنان در این برنامه،گفت: برنامه جامع بانوان در دو بخش توانمند سازی زنان و آسیب زدایی در دست مطالعات نهایی و انتشار است.
معاون رئیس جمهور به بیان جزئیاتی از این طرح پرداخت و اظهار داشت: بخشی از توانمندسازی مرتبط با تغییر الگوها، ارتقای فرهنگ، مسئله‌ی هویت و سبک زندگی ایرانی اسلامی است.
وی افدامه داد: بخشی از توانمندسازی نیز مرتبط با زنان بد سرپرست، سرپرست خانوار و خود سرپرست است که حاصل تجرد قطعی زنان است.
خزعلی با بیان اینکه در کارگروه مرتبط با آسیب زدایی به مسائلی همچون طلاق ،خودکشی، اعتیاد، خشونت و آسیب‌هایی که زنان با آن مواجه هستند، پرداخته می‌شود، گفت: یک لایحه هفت ماده‌ای را به دولت دادیم که الان در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در توضیح اهداف این لایحه گفت:این طرح برای این است که موقعیت  دستگاه‌هایی که مرتبط با معاونت هستند؛ مثل مشاورین وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها، هم در تصمیم‌ گیری‌های استان‌ها و وزارتخانه‌ها و هم در انجام بسیاری از کارهای اجرایی که بر عهده آن‌ها است، بهبود یابد و امکان داشته باشند که به صورت جدی وارد عمل شوند.
وی افزود: یکی از مواردی که به عنوان وظیفه برای این‌ پست‌ها قرار داده شده این است که پیوست خانواده در همه قوانین و دستورالعمل‌هایی که در استان‌ها و وزارتخانه‌ها تصویب می‌شود ، وجود داشته باشد.
خزعلی با بیان این که یکی از موارد درخواستی این طرح روز گذشته در جلسه هیئت دولت، از سوی رئیس جمهور اعلام شد، تصریح کرد: ما خواسته بودیم مشاورین یا مدیرکل‌های زنان وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها با هماهنگی معاونت زنان انتخاب شوند که دیروز رئیس جمهور، دستور آن را صادر فرمودند.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: اگر این لایحه مصوب شود، معاونت زنان که شأن سیاست گذاری دارد، می‌تواند یک بازوی کارآمد در حوزه اجرایی داشته باشد و طرح ها را به سرعت عملیاتی کند.


بازآفرینی(اقتباس) از محتوای منتشر شده در تارنمای رسمی دولت

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
درباره فرمت های متن

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.