خطبه امامان جمعه
1401/08/06 در 16:57 ب.ظ
تعداد بازدید:
امامان جمعه :

خواسته اصلی مردم برخورد با عاملان اغتشاشات توسط دستگاه قضایی است

مبسوط | امامان جمعه سراسر کشور نماز جمعه این هفته را در میان حزن نمازگزاران در پی حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) شیراز برگزار و تاکید کردند: درخواست اصلی مردم آن است که با عاملان اغتشاشات توسط دستگاه قضایی به شدت برخورد شود.

ارسال توسط : زهرا عسگری

به گزارش پایگاه شناختی مبسوط، امامان جمعه سراسر کشور ضمن عرض تسلیت به ملت ایران بار دیگر اعلام کردند که دشمنان با اینگونه جنایت ها سعی در ایجاد تفرقه دارند از این رو آحاد جامعه باید هوشیار باشند و با اتحاد و همدلی نگذارند تا فتنه انگیزان به اهداف شوم خود برسند.

امروز همچنین مردم عزادار کشورمان که در نماز پرفیض جمعه حاضر بودند در پایان با برگزاری راهپیمایی خشم و انزجار خود را از گروه های تروریستی ابراز کرده و با سردادن شعارهایی علیه استکبار جهانی آمریکا ، حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز را محکوم کرده و  همگان را در برابر دسیسه‌ها و توطئه‌های تفرقه‌ افکنانه دشمن به هوشیاری و وحدت دعوت کردند.

در ادامه به محور سخنان امامان جمعه اشاره می شود:

 لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، با محکومیت حمله تروریستی به زائران حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: هر چه دشمنان بیشتر این جنایات را انجام می دهند خودشان را بیشتر بی آبروتر و ملت عاشق اهل بیت ما را در آرمان‌های اصیل دینی خود پایدارتر می‌کنند.
وی بیان کرد: غیرت شیراز از جسارتی که به حرم احمد بن موسی شده به جوش آمده و همه باید با صدای بلند به احمدبن موسی تسلیت بگوییم.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای در پیام خود فرمودند باید ریشه‌های این جریان را بشناسید و با ریشه‌های این جریان برخورد کنید.
دژکام با بیان اینکه داعش رسما این جنایت را بر عهده گرفته است، خطاب به روسای این گروهک شکست خورده به دست سردار شهید سلیمانی و فرار کرده‌ها از دست فاطمیون و مدافع حرم گفت: همه می دانند که شما بازیچه آمریکا هستید، ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا خودش هم گفت که آمریکا در تاسیس داعش نقش داشته است.

 سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به لزوم توجه ویژه قوه قضاییه در برخورد با اغتشاشگران گفت: آنهایی که برنامه ریزی شده در اغتشاش‌ها حضور یافته و عامل شهادت هموطنان بوده‌اند،  باید به سرعت و شدت مجازات شوند.

وی افزود: مسوولان امر باید با قوت و قدرت با اغتشاشگران برخورد کنند تا امنیت در جامعه حفظ شود و البته آنهایی که فریب خورده و نادانسته در دام دشمن افتاده‌اند باید مورد ارشاد و راهنمایی قرار گیرند.
خطیب جمعه ارومیه ادامه داد: عده‌ای در این اغتشاش‌ها به بهانه فوت یک بانو که ما نیز از آن متاثر هستیم، اقدام به توهین به سردار سلیمانی، رزمندگان، قرآن، دین، افراد متدین و افراد چادری کرده و هنوز هم به این ظلم‌های خود ادامه می‌دهند و همین کارهاست که به تکفیری ها جرات داد تا به حرم اهل بیت حمله کرده و مردم بی دفاع و بیگناه را به خاک و خون بکشند.

 مصطفی محانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان نیز گفت: راه برون رفت از التهابات کنونی در جامعه رفتار بر پایه عقلانیت، عدالت و انصاف است. 

وی اظهار داشت: دشمنان همواره به دنبال اعمال فشار و ضربه زدن به نظام هستند و در چهار دهه گذشته با ایجاد جنگ، دسیسه های تجزیه طلبی و ترفندهای مختلف این هدف شوم را دنبال کرده اند و هربار نیز به واسطه هوشمندی، بصیرت و حضور موثر مردم در صحنه دفاع از انقلاب، مفتضحانه شکست خورده‌اند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به جنگ ترکیبی دشمنان نظام ضروری است به دنبال شناخت دشمن و توطئه های آنها باشیم و در جهت افزایش بصیرت افزایی بویژه در بین جوانان و نوجوانان و تقویت عقلانیت و مبانی دینی تلاش کنیم. 
محامی ادامه داد: حوادث اخیر در سیستان و بلوچستان نشان داد دشمنان نظام به دنبال ایجاد جنگ ترکیبی در این استان مرزی و حساس هستند و برای این استان برنامه دارند که ضروری است در موقعیت کنونی با رفتار بر مبنا عقلانیت، عدالت و انصاف از بروز التهابات و تشنج پیشگیری کرد. 

حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز با تاکید به اینکه هوشیار باشیم شرایط کشور، شرایط بسیار حساسی است گفت: جریان انقلابی، توده مردم و نخبگان حواسشان به حرکت هایی که می خواهند کشور ما را به ناامنی بکشانند، باشد.

وی افزود: مستکبران غیر از سیاهی، جنایت و خیانت در حق ملت چیزی ارائه نکردند اینها حرف از حقوق بشر می زنند و یک نفر که مرگش مشکوک است را در قالب این حقوق  بشر حمایت می کنند اما در مورد شهدای شاهچراغ  سکوت مرگبار گرفته اند.

وی تصریح کرد: آنهایی که کشور را به آشوب کشاندند چرا از مظلومان شهید شده در شاهچراغ دفاع نمی کنند؟ زن ها و کودکانی که در حادثه شاهچراغ شهید شدند به چه جرمی به شهادت  رسیدند؟

رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: رحمت و رافت اسلامی تا جایی است که اساس اسلام و حکومت اسلامی مورد آماج قرار و هدف هجمه ها قرار نگیرد.

وی افزود: دشمن بداند جنایتشان در شیراز بی پاسخ نخواهد ماند و این ملت مسلمان در قبال آن سکوت نخواهد کرد و هر چقدر شما مردم ما را بکُشید ملت ما مقاوم تر و قدرتمندتر و در مقابل با دشمنان این کشور و نظام راسخ تر می شود اما این موضوع باعث شد اغتشاشگران یارانشان را بشناسند.
خطیب جمعه رشت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری عنوان کرد: هر کس بخواهد آرمان های این ملت را هدف قرار دهد با اقتدار با او برخورد خواهد شد و این خواست مردم ماست و باید همه دستگاه ها از جمله دستگاه قضایی برای آن فکری و تدبیری کنند.

سیدکاظم نورمفیدی امام جمعه گرگان هم در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه گفت: جنایت تروریستی در شاهچراغ شیراز جوانب مختلف آشوب و اغتشاشات اخیر را روشن کرد و برخی ندانسته از این مسایل حمایت کردند.

وی اظهارداشت: ابعاد آشوب و اغتشاشات اخیر به بهانه درگذشت فوت مهسا امینی که دلیل اصلی آن مشخص نیست، به ترور رخ داده و به شهادت رساندن جمعی از هموطنان ما در شاهچراغ رسیده است.

وی تصریح کرد: اعتراضات اگر منطقی باشد ما هم قبول داریم، اما آتش زدن قرآن، توهین به مقدسات، آتش زدن و تخریب اموال عمومی و بانک‌ها، برداشتن چادر از سر زنان و بانوان محجبه و این حادثه اخیر شیراز را اگر کسی ابعادش را نفهمد باید در خودش و عقلش شک‌ کند.

امام جمعه گرگان گفت: بدتر از حوادثی مثل کشته شدن مهسا امینی در اروپا و آمریکا رخ می‌دهد، اما کسی صدایش در نمی‌آید اما با کوچکترین حرکتی در ایران، همه یکصدا شده تا به اهدافشان که همانا نابودی ایران و اسلام و آحاد جامعه است و پول‌های زیادی برایش خرج کردند، برسند.

محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران هم در جمع نمازگزاران گفت: ملت ایران پای انقلاب و ارزش های نظام ایستاده اند و به دشمنان اجازه دخالت در امور جاری کشور را نمی دهند. 

وی اظهار داشت: دستگاه قضایی باید با عاملان اغتشاشات بشدت مقابله کند و این خواسته اصلی مردم است و در شرایط کنونی، انسجام و وحدت بین اقشار مختلف مردم و مسئولان بهترین راهکار مقابله با توطئه دشمنان است. 

خطیب جمعه ساری گفت: هدف دشمنان ایجاد اختلاف و فاصله ببن مردم و دولتمردان است و باید با حفظ وحدت حول محور ولایت با این دسیسه های سازمان یافته بدخواهان نظام مقابله کنیم. 

محمد باقر فرزانه امام جمعه موقت مشهد هم با اشاره به نقش موثر و بازدارنده ایران و موازنه قدرت و ثباتی که کشور ما در منطقه به وجود آورده است گفت: چنین شرایطی موجب شده است که دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به ایران و مردمش استفاده کنند.

وی اضافه کرد: کسی که با مسلسل به افراد بی گناه حمله می کند فقط زبان زور می تواند او را نابود کند و از بین ببرد.

فرزانه با اشاره به رزمایش سه روزه سپاه با شعار "ایران مقتدر" افزود: ایران در منطقه به عنوان یک کشور مهم و با ثبات، موفق شده است همه نقشه های دشمنان را با شکست رو به رو کند.

وی ادامه داد: کسی نباید توقع نداشته باشد که بدون داشتن زور و ابزار و تجهیزات مورد نیاز بتوان از استقلال و آزادی برخوردار بود و بدانید اگر زور نداشتیم، آمریکا به ایران حمله می کرد.

علیرضا اعرافی خطیب نماز جمعه قم هم با اشاره به جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی، گفت: برهم زدن امنیت پایدار ایران برای دستیابی به اهداف بعدی مهمترین هدف توطئه دشمنان از حوادث اخیر است.

وی افزود: جرئت و جسارت دشمنان در شکستن حرمت و قداست در هنگام اقامه نماز یک جنایت بزرگ بشری است که به دست عاملان استکبار بشری رقم خورد و دشمنان برای به هم زدن امنیت ایران قسم خورده و میلیاردها دلار برای آن هزینه کرده اند و درصددند تا مطالبات و تفاوت های داخلی را تبدیل به تعارض و جنگ کنند.

امام جمعه قم تاکید کرد:  در این کارزار و جنگ ترکیبی دشمنان امنیت ایران مورد هجمه قرار گرفته و اگر امنیت دچار رخنه و گسل شود تمام اهداف آنها محقق خواهد شد.

اعرافی با اشاره به مشکلات معیشتی حاصل از تحریم و سوء مدیریت، تصریح کرد: نسل جوان نباید از یاد ببرد  که امروز قدرت نظامی و منطقه ای ایران الهام بخش در منطقه و جهان است، شکست داعش و مقابله با تجزیه عراق و سوریه و انتشار پیام های الهام بخش در دنیا بخشی از عظمت و شکوه ایران است و این عظمت قابل تحمل برای دشمنان نیست.

 قاسم عبدالهی امام جمعه موقت اراک نیز در خطبه های این هفته گفت: اقدامات تروریستی دشمنان نشانه هراس آنها از وحدت و یکپارچگی ملت است و اقدامات تروریستی در هیچ کجای دنیا از نظر اهمیت نظامی نقطه قوت تلقی نشده و انجام این اقدامات نشان از ضعف و ناتوانی است.

وی بیان کرد: انجام اقدامات تروریستی به خصوص در اماکن مقدس و به خاک و خون کشیدن بی گناه ترین افراد جامعه در کشور از سر ناچاری و استیصال دشمنان اسلام و قرآن است و امکان ندارد فردی بدون پشتیبانی و آموزش اسلحه در دست گرفته و دست به این جنایت زده باشد.

عبدالهی اظهار داشت: افرادی که با دروغ و کشته سازی قبل از اینکه مسئله روشن شود نظام را متهم کرده و نوجوانان را به خیابان ها کشاندن باید به پیشگاه ملت ایران پاسخگو باشند.

غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر هم گفت: دشمنان با تکرار توطئه‌های متوالی برابر ایران در انواع و اقسام مختلف با بیداری و هوشیاری مردم راه به جایی نخواهد برد.

وی بیان کرد: جهان استکبار از ابتدای انقلاب در اندیشه کنترل و مهار انقلاب بوده و این مهم را در عرصه‌های ملی و بین المللی با هدف توقف پیشرفت ایران و بازگشت کشورمان به دوره مستعمره بودن مدرن را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن در جنگی ترکیبی ویژه با ۶ محور به دنبال توقف و تضعیف انقلاب ایران در صحنه بین الملل است افزود: یکی از این توطئه‌های ترویستی شامل تروریسم فرهنگی است تا ایران قوی، مستقل و مقتدر را دچار بحران کند و همچنین دنبال این هستند که مردم کشور را به قطاری برسانند که ایستگاهش توقف در جبهه استکباری است.

عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین نیز در خطبه های این هفته گفت: حادثه تروریستی در حرم نورانی حضرت احمد بن موسی (ع) که موجب شهادت و مجروح شدن مظلومانه جمعی از زائران آستان شاهچراغ (ع) به دست تروریست های مزدور شد بار دیگر کینه و قساوت دشمنان ملت ایران را آشکارتر کرد.

وی اظهار  داشت : دشمنان در زمان پیروزی انقلاب اسلامی نیز سینما رکس آبادان را سوزاندند تا بتواند جریان انقلاب و انقلابیون را به انحراف بکشانند و این شیوه دشمنان است که ناجوانمردانه برای ضربه زدن به انقلاب وارد عمل می شوند.

عابدینی با بیان اینکه در طول تاریخ انقلاب بارها فتنه گران آمدند اما از سوی مردم طرد شدند، تصریح کرد: ملت ولایت مدار ایران همواره در برابر توطئه دشمنان نظام مقدس اسلامی با بصیرت، هوشیاری، همدلی و وحدت عمل کرده و این مساله را نیز بارها و بارها ثابت کرده‌ است.

 محمد مختاری امام جمعه موقت بیرجند نیز امروز و به دنبال حادثه تروریستی شیراز که منجر به شهادت و زخمی شدن تعداد از هموطنانمان شد، گفت: امروز حجت بر همگان تمام شده است و از قوه قضاییه، نیروهای نظامی و انتظامی می‌خواهیم اجازه آسیب زدن به جان و مال و هتک حرمت مقدسات را به هیچ کسی ندهند.

وی افزود: نیروهای انتظامی و امنیتی، قوه قضاییه و بسیج که تاکنون صبورانه عمل کردند برای اینکه بیگناهی کشته نشود، خودشان شهید دادند.

وی گفت: اما با حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ شیراز که به شهادت و مجروح شدن جمعی از هموطنان انجامید، حجت تمام شد و باید با قدرت، صلابت، عزت و یاری خداوند با همت و حمایت این مردم به صحنه بیایند و ریشه‌های فتنه را قطع کنند و اجازه ندهند خانواده‌هایی هر روز داغدار شوند.

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج نیز ضمن محکومیت حادثه تروریستی حرم شاهچراغ شیراز، گفت: دشمن به دنبال ایجاد جنگ مذهبی در ایران اسلامی است، بنابراین مردم باید هوشیار باشند و این اجازه را به دشمنان ندهند.

وی اظهار داشت: کسانی که دستشان به خون مردم بی‌گناه آلوده شده باید مجازات شوند، ضمن اینکه قرار است افراد مقصر در جنایت زاهدان نیز مورد بازخواست قرار گیرند.

وی کشتار افراد بی‌گناه و زن و کودک را طبق شریعت اسلام محکوم دانست و افزود: چرا باید افرادی به نام دین، دست به کشتار مسلمانان و مردم بی‌گناه بزنند، در حالیکه دین اسلام، دین رافت و صلح و برادری و مخالف خشونت است.

وی انتقادات به حق و سازنده را حق مردم دانست و تاکید کرد: این کار باید با درایت انجام شود و مسوولان هم وظیفه دارند به مطالبات مردم پاسخ دهند.

محمد عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس هم با بیان اینکه ملت ما از ابتدای انقلاب تاکنون همه توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده است گفت: حادثه تروریستی شیراز و انجام ترورهای کور، وضعیت فلاکت‌بار دشمنان ایران را به دنیا نشان داد.

وی اظهار داشت: کوردلانِ مثلث عبری، عربی و غربی هر سه، با هم همکاری کردند برای ایجاد آشوب و اغتشاش که با این قبیل اقدامات، ناجوانمردیِ خودشان و نظام استکباری را به نمایش گذاشتند.

وی تصریح کرد: آنچه را که مردم مشاهده می‌کنند این است که دشمن هروقت ناامید شود و به بُن‌بست برسد، آنجا است که به حرکت‌های بسیار ناجوانمردانه و ترورهای کور روی می‌آورد. واقعا کشتن و به شهادت رساندن کودکان و انسان‌های بیگناه در کدام مرام و آیینی پذیرفته است؟

سید علی حسینی امام جمعه بروجرد گفت: برخی از اغتشاشگران با ایجاد ناامنی فضا را برای داعش فراهم کردند که باید برابر قانون به طور جدی با آنها برخورد شود.

وی افزود: اغتشاشگران افرادی فریب خورده هستند که با شعار زن، زندگی، آزادی به خیابان آمده و خواهان ترویج فساد در کشور هستند و حرکت اغتشاشگران یعنی دفاع از قاتلان شهدای حرم شاهچراغ و شهدای امنیت و این خیانت به مردم و نظام است.

سید محمدمهدی حسینی همدانی  نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج هم با بیان اینکه بی اثر شدن توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان علیه ایران اسلامی از آثارو دستاوردهای خون شهدای مظلوم است، اعلام کرد: دشمنان اسلام و جامعه استکباری از ملت قهرمان ایران سیلی محکم خواهند خورد.

وی افزود:  امروز دشمنان اسلام  جنگ احزاب برای انتقام از ناکامی هایشان به راه انداخته اند ولی مردم آبدیده در کوران انقلاب با قوت و عزت و اقتدار کامل این مرحله را رد خواهند کرد و با وحدت و یکپارچگی که در آحاد ملت ایران وجود دارد تمام جامعه استکباری عالم منتظر سیلی دیگری از ملت ایران باشند.

امام جمعه کرج گفت: امروز خواسته مردم صبور و آسیب دیده با حمایت از سوی مسوولان این است که صف اعتراض و اغتشاش از هم جدا شده  و مسوولان باید مماشات را کنار بگذارند و همانطور که رهبر  انقلاب فرموده اند  مردم نسبت به کسانی که به آن ها حمله می کنند ید واحده هستند و نسبت به کسانی که جان و نوامیس مردم رحم ندارند انتقام سختی از آن ها گرفته خواهد شد.

سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل هم در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: حادثه شیراز موجب بصیرت عظیم در ملت ما شد و ملت ما به ماهیت طراحان اغتشاش و مرام، مقصد و ماهیت آنها پی برد.

وی با طرح این سوال چرا این حادثه در چهلم خانم امینی اتفاق افتاد؟ افزود: طراحان اغتشاش از خارج کشور خیال کرده بودند که در چهلم خانم امینی ایران زیر و رو می شود و یک قتل عام در کنار آن، بحران و التهاب را تشدید و انسجام ملی را به هم می‌ریزد اما از قضا سکنجبین صفرا فزود! چون ملت بزرگ ما با بصیرت کامل به فراخوان‌ها اعتنا نکرد و با اهل اغتشاش همراه نشد و من در این خصوص از اهالی استان اردبیل و بلکه از تمام آذری‌های ایران تشکر می کنم.

عاملی با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته مبنی بر اینکه اگر صدها بار برای نعمت هوشیاری این ملت سجده شکر به جا آورده شود باز هم کم است، ادامه داد: حادثه شیراز موجب بصیرت عظیم در ملت ما شد و ملت ما به ماهیت طراحان اغتشاش و مرام، مقصد و ماهیت آنها پی برد.

مصطفی علما نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، هم اقدام تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع) را نشانه اوج ذلت و درماندگی دشمنان دانست و با اشاره به اینکه افراد حاضر در این حرم مظلومانه به شهادت رسیدند، گفت: این اقدام تروریستی نشانه ضعف دشمنان است.

وی اظهار کرد: کسانی که در حرم شاهچراغ (ع) به شهادت رسیدند برای نماز و عبادت و توسل به آن حرم مراجعه کرده بودند نه برای تیراندازی و خونریزی و این اقدام نزد افراد آگاه محکوم است.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۳ سال عمر با برکت خود از این اتفاقات زیاد به خود دیده است و در هشت سال جنگ تحمیلی شهدای بسیاری برای حفظ انقلاب جان خود را فدا کردند.

محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز پاسخ ایران به حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ را کوبنده و قاطعانه دانست و به بازماندگان این حادثه دلخراش تسلیت گفت.

وی افزود: این حادثه، ادامه توطئه اغتشاش و ناامنی در کشور بود که از ابتدا توسط آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و سعودی‌ها در کشور ما طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی شده بود اما همه باید بدانند که پاسخ ایران به این توطئه بسیار کوبنده و قاطعانه است.

وی با بیان اینکه تشکیل گروه‌های تروریستی از جمله داعش از ابتدا برای حضور در ایران و ناامن کردن جمهوری اسلامی ایران بود ادامه داد: اگر درایت و فرماندهی مقام معظم رهبری و رشادت فرماندهانی همچون حاج قاسم سلیمانی نبود، سوریه و عراق ویران شده بود و تروریست‌ها تمام ایران را هم ناامن می‌کردند.

مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان هم تاکید کرد: آنان که نقد، اعتراض و حرفی دارند صفشان را با افرادی که هدفشان آسیب به نظام اسلامی است جدا کنند، چرا که نظام جمهوری اسلامی با مجریان نیت‌های پلید اجانب و دشمنان به شدت برخورد خواهد کرد.

وی افزود: کشورمان از سوی دشمنان مورد تهاجم و جنگ ترکیبی قرار گرفته و یکی از اهداف دشمن نشان دادن ناامیدی و بی‌رضایتی مردم است؛ در این بین داعش نیز مامور به شهادت رساندن نمازگزاران بیگناه و مظلوم می‌شود.

وی اضافه کرد: از سوی دشمن هدف جنگ ترکیبی هستیم، به طوری که علاوه بر ایجاد اغتشاشات، حمله داعش به زائران نیز مشاهده شده است.

مطیعی با قدردانی از نیروهای امنیتی بابت زحمات شبانه‌روزی آنان، ایجاد نظم بیش از پیش را خواستار شد و افزود: مردم از قوه قضاییه توقع دارند با عاملان اصلی ترور و همچنین سران اغتشاشات برخورد کند.

نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام هم گفت: تمامی دشمنان داخلی و خارجی در اغتشاشات اخیر با یکدیگر بسیج شده و اصل نظام را هدف گرفته آمد و محدود کردن آن به حجاب و گرانی ساده لوحی است.

وی اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی دشمنان را به چند گروه تقسیم کردند و آمریکا و اسرائیل را دشمن اصلی نظام دانستند که با کمک عوامل خائن داخلی و رسانه های معاند که اشکارا تمام قوانین بین المللی برای ایجاد اغتشاش و ناامنی در ایران را زیر پا گذاشته اند و آشکارا تشویق به اغتشاش در ایران می کنند.

وی افزود: برخی از افراد کف خیابان و اغتشاشگران نیز جاهل و بعضی نیز غافل هستند که تحت تاثیر القائات و فضاسازی مسموم رسانه ها قرار گرفته اند که باید از واقعیت ها آگاه شوند.

 کریمی تبار یادآور شد: نکته تاسف بار اینکه برخی از خواص و حتی رسانه ها گمان می کنند که اغتشاشات اخیر برای بحث معیشت، تورم و حجاب است در حالیکه آشکارا دشمنان نظام را نشانه گرفته اند و هم اکنون تمام جبهه استکبار و مزدوران آنها در برابر ایران اسلامی ید واحده شده اند و در مقابل  مردم ایران باید فراتر از تمام گرایش های سیاسی و جناحی یک جبهه واحدی در برابر معاندان داخلی و خارجی تشکیل دهند.

 محمدعلی نکونام  نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد هم با محکوم کردن حادثه تروریستی شاهچراغ گفت: ایجاد ناامنی و برهم‌زدن امینت پایدار در کشور، مهمترین هدف و دسیسه دشمنان نظام انقلاب اسلامی در حوادث و اغتشاشات اخیر است.

وی با اشاره به حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز و اغتشاشات اخیر در کشور و همچنین سالروز شهادت اولین شهید محراب مرحوم قاضی طباطبایی امام جمعه تبریز که در سال ۱۳۵۸ به دست گروه منحرف به شهادت رسید، افزود: ملت ایران ملتی است که با این ترورها و حوادث،ریخته‌شدن خون جوانان و مردم در عرصه‌های مختلف از جمله در محراب، مساجد و امامزاده‌ها و حرم ائمه معصومان (ع) انس گرفته است.

خطیب جمعه شهرکرد گفت: پیروزی ملت ایران در برابر همه این دسیسه‌ها، فتنه‌ها نشان‌دهنده اقتدار روز افزون اسلام و کشور اسلامی است که در پرتو این خون‌ها، ایثارگری‌ها و مقاومت‌ها به نتیجه رسیده است.

علی خاتمی امام جمعه زنجان هم با بیان اینکه امروز سرمایه گذاری دشمنان و نوکران و مواجب‌بگیران آن‌ها روی نوجوانان متمرکز است‌ و روی آن حساب کرده اند، افزود: دشمنان در فضای مجازی و صدها شبکه، شبانه‌روزی با زبان فارسی به طور رایگان برنامه پخش می‌کنند و روایت‌های دروغ را به خورد جوانان می‌دهند.

وی با بیان اینکه دشمن از دهه هشتادی‌ها می‌ترسد، خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد شهدای دفاع‌مقدس و انقلاب اسلامی، جوانان و نوجوانان هستند. دشمن سعی می‌کند با دروغ و فریب دهه هشتادی‌ها و به بهانه اعتراض از آن‌ها استفاده ابزاری کند و در این صورت جهاد تبیین بر خانواده، مسجد، مدارس، دانشگاه‌ها و پایگاه‌های بسیج واجب است‌.
امام جمعه زنجان گفت: دشمنان تنها با جمهوری و اسلام مخالف نیستند، بلکه با ایران مقتدر مشکل دارند.

وی با اشاره به حادثه تروریستی حرم شاهچراغ گفت: کسانی که حادثه تلخ شاه‌چراغ را رقم زدند، جان همه ما را آتش زدند. نباید فراموش کنیم داعش را چه کسی ایجاد کرده است. 

حاج سیدابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: خشم و کینه دشمنان نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت ایران بر سر دفاع از آرمانهای و ارزش های مقدس است و تا وقتیکه حامی این ارزش ها و رهبرشان باشند و دست از مقاومت بر ندارند دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی با بیان اینکه اعتراضات به حق، حق قانونی افراد است ادامه داد: البته در لابه لای این اغتشاشات اعتراضات به حقی هم وجود دارد و مسوولان باید مکان‌هایی را برای گوش دادن به اعتراضات به حق گروهها و صنوف اختصاص دهند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه همه ما از حق قانونی افراد دفاع می کنیم، اظهار داشت: اما عده‌ای بقا و حیات خود را در کشاندن اعتراضات به حق مردم به سمت اغتشاشات، توهین، تخریب اموال عمومی، فحاشی و جسارت می‌دانند. دلیل جسارت و تعدی دشمنان به مظاهر دین، ارزش‌های مقدس، حرم مطهر، قرآن، مساجد و حتی چادر سیاه بانویی آن است که استدلالی برای حقانیت خود ندارند.

سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: آشوب‌گران صدای مطالبه‌گری مردم نیستند و در راستای نیات دشمنان عمل می کنند که باید برای جلوگیری از آشوب و خسارت مالی و جانی به مردم با آنها برخورد جدی شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته جنگ‌ها در مرزها بود اما امروز جنگ‌ به اشکال مختلف وجود دارد و باید خود را در مقابل این جنگ‌ها مصون کنیم به شهادت زائران حرم شاه‌چراغ و هتک حرمت به این حرم مطهر اشاره و افزود: مقام معظم رهبری در پیامی امیدبخش خواستار مجازات حتمی عاملان تروریستی شده و دستور دادند سررشته‌های این جنایت شناسایی شوند.

امام جمعه مردم خرم‌آباد با طرح این سوال که تا چه زمانی باید خون جوانان ریخته شود و شاهد هتک حرمت نسبت به قرآن، اهل‌بیت باشیم بر لزوم برخورد قاطع با آشوب‌گران و عاملان جنایات اخیر در حرم شاهچراغ شیراز شد.

سیدمحمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز به حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز اشاره کرد و گفت: دشمن در حال حاضر مشغول تحریک گسل های قومیتی، جنسیتی، مذهبی و بین نسلی و از بین بردن وحدت شیعه و سنی در ایران است.

وی اظهار کرد: هدف از این اقدام تروریستی و اقدام های مشابه، بدبین کردن شیعیان به برادران سنی است و غافل از اینکه برادری بین شیعه و سنی در ایران ناگسستنی بوده و این اقدامات راه به جایی نخواهد برد.

وی بیان کرد: دست آل سعود، ‌آمریکا و صهیونیست در این اتفاق آشکار است و علمای شیعی و سنی این حادثه را محکوم‌ می‌کنند و همه با هم شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را تکرار می‌کنیم.   

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه دشمن می‌خواهد ناامیدی را در بین مردم ما ترویج کند و آنها را ناامید نشان دهد، افزود: در حادثه تروریستی شیراز، مواظب باشید تا آدرس غلط و عوضی ندهند و تمام حملات ما باید به سمت مثلث عبری، عربی و غربی باشد.   

سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج نیز با تسلیت مصیبت بزرگ حادثه تروریستی شیراز به ملت ایران، گفت: پشت پرده اقدام تروریستی و این جنایت آشکار استکبار جهانی است و دشمنان اسلام اینگونه جنایات را همیشه مورد حمایت قرار می دهند.

وی اظهار داشت:استکبار جهانی با ملت، اسلام و انسانیت دشمن است و آمریکا و انگلیس مزدوران را از نظر تسلیحاتی حمایت می کنند تا در مقابل ملت شریف ایران بایستند.

حسینی ابراز داشت: امنیت به سادگی به دست نیامده و دشمنان هر روز به دنبال پیاده کردن توطئه، نقشه شوم و یا ترور جدیدی هستند اما با هوشیاری نیروهای امنیتی و نظامی این توطئه ها خنثی می شوند.

وی بیان کرد: اغتشاشات اخیر در جامعه هیچ دلیل منطقی ندارد و عده ای می خواهند نظم و امنیت مردم را مختل کنند و گروه های تروریستی هم از فرصت سوء استفاده می کنند. (ایرنا)

 
 
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
درباره فرمت های متن

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.