رئیس جمهور
1401/07/12 در 22:31 ب.ظ
تعداد بازدید:
رئیس جمهور:

درصورت لزوم باید در سیاستها تجدیدنظر کرد|دولت برای همکاری با مجمع تشخیص آماده است

مبسوط | رئیس‌جمهور نظارت بر اجرای سیاست‌ها را امری بسیار مهم عنوان کرد و گفت: رهبری انقلاب تأکید دارند که نظارت‌ها انجام بگیرد و اگر لازم است در سیاست‌ها تجدیدنظر شود.

ارسال توسط : زهرا عسگری

به گزارش پایگاه شناختی مبسوط، سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در آیین افتتاحیه نهمین دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تشریح دقیق وظایف مجمع در حکم صادره از طرف رهبری افزود: مجمع به‌عنوان هیئت عالی مستشاری مقام معظم رهبری، باید چنان‌که در حکم صادره از سوی ایشان مورد تأکید قرار گرفته است به حقایق کشور احاطه داشته باشد چرا که احاطه به حقایق باعث می‌شود که تشخیص مصلحت و ارائه نظر مشورتی به ایشان از اتقانی برخوردار شود که برای کشور بسیار مهم است.

رئیسی با تأکید بر اینکه ضرورت متقن بودن نظرات مجمع تشخیص مصلحت، مسئولیت خطیری را متوجه مجمع در تشخیص این مصالح می‌کند، اظهار داشت: نظارت بر اجرای سیاست‌های ابلاغی به‌عنوان دیگر وظیفه مجمع تشخیص مصلحت امر بسیار مهمی است، چرا که در جایگاه امامت فقط بحث ارایه طریق نیست، بلکه امام مسلمین هم ارایه طریق می‌کند و هم ایصال علی المطلوب است.

رئیس جمهور با ابراز اینکه امت به‌معنای جامعۀ دارای مقصد و برخوردار از هدف، در خود 4 عنصر حرکت، پویایی، هدف‌دار بودن و امامت را دارد، تصریح کرد: امام، امت را با بهره گرفتن از ظرفیت‌های درون امت به مقاصد والا می‌رساند و امروز اهداف مهم این مقاصد والا به‌عنوان محورهایی بسیار کلیدی و اساسی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تبیین شده است.

وی استقلال، آزادی، توجه به سبک زندگی اسلامی، توجه به عدالت، علم و فناوری را محورها و فصول اساسی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: در این بیانیه هم وضع موجود خوب ترسیم شده و هم اهداف بلند پیش‌ِرو به‌دقت تبیین شده است، لذا جهت‌گیری اصلی سیاست‌های کلی نظام در بخش‌های اجرایی، تقنینی، قضایی و دیگر بخش‌ها باید بر محورهای این بیانیه استوار شود.

رئیس جمهور با تصریح به اینکه نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام نیز بسیار اهمیت دارد، گفت: در حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی برای دوره جدید فعالیت مجمع تشخیص مصلحت نظام که از سوی حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین آقای محمدی گلپایگانی قرائت شد، دو جا بر نظارت بر اجرای سیاست‌های نظام تأکید شده است.

رئیسی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در حکم خود اجازه تجدیدنظر در موارد لازم را به اعضای مجمع داده‌اند، افزود: ایشان بر ضرورت اجرای کامل سیاست‌های کلی نظام در همه سطوح کشور تأکید کرده‌اند و یکی دیگر از موارد مورد تأکید ایشان تنقیح این سیاست‌ها است.

وی  با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از نظرات مراکز علمی و دانشگاهی و نخبگانی کشور در مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: هرچه هم اعضای محترم و فرهیخته مجمع از دانش بهره‌مند باشند، باز نیازمند بروز کردن دانسته‌های خود و بهره گرفتن از نظرات کارشناسان و نخبگان در تدوین سیاست‌های کلی نظام و نیز کمک به حل مسائلی که میان مجلس و شورای نگهبان پیش می‌آید، هستند.

رئیسی با اشاره به اینکه به‌عنوان مسئول دستگاه اجرایی کشور همواره بر اداره کشور بر مدار قانون تأکید داشته است، تصریح کرد: همواره تأکید کرده‌ام که هم در اداره کشور و هم در امر قانونگذاری و هم در دیگر بخش‌ها، اقدامات باید منطبق بر سیاست‌های کلی مصوب و اسناد بالادستی باشد.

رئیس جمهور اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی مصوب را در حکم شاخص‌هایی برای اندازه‌گیری و تشخیص کارآمدی دستگاه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در این جهت نکات مهمی در حکم مقام معظم رهبری آمده است و ما هم خودمان را در این زمینه کاملاً مقید می‌دانیم و همه اقدامات دولت از جمله تدوین سیاست‌های برنامه هفتم و دستورالعمل‌های اجرایی آن کاملاً منطبق بر سیاست‌های اعلامی از طرف معظم‌له خواهد بود.

وی اضافه کرد: عمل به اسناد بالادستی می‌تواند کشور را به‌سوی اهداف مهم خود سوق دهد و این اطمینان را برای مقام معظم رهبری حاصل کند که مجموعه نظام یک آهنگ دارد و آن اجرای سیاست‌های مصوب و ابلاغی به‌شکلی است که این آهنگ واحد کاملاً در کشور برای همه قابل رصدکردن باشد و دستگاه‌ها بدانند در کجا قرار دارند و به کجا حرکت می‌کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دستگاه اجرایی آمادگی همکاری کامل با مجمع تشخیص و به‌ویژه بخش نظارتی آن را دارد تا بتواند نقش ایصال به مطلوب را ایفا کند، گفت: امیدوارم خداوند متعال به همه ما توفیق شناخت و انجام وظایف را مرحمت کند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: امروز بابت حضور رهبری حکیم و فرزانه در رأس نظام سر بر آستان ربوی می‌ساییم که حقیقتاً سخن و کلام او امام الکلام و فصل‌الخطاب است. واقعاً هدایت‌های حکیمانه ایشان در روز گذشته، همه ناآرامی‌ها و مشکلات کشور و آن مسائلی را که مردم و مسئولین را رنج می‌داد، خاتمه بخشید.

رئیس جمهور این وضعیت را برای دولت و مسئولین امر در بخش‌های مختلف مسئولیت‌آور توصیف و تصریح کرد: مسئولیت همه ما این است که در جهت افزایش امید و اعتماد مردم به کارآمدی دستگاه‌های اداری و نظام اداره کشور تلاش کنیم و این مسئله در گروی کار و تلاش مداوم و شبانه‌روزی است. کار و تلاش مداوم می‌تواند دشمن را ناامید و امید مردم را به‌عنوان سرمایه‌های گرانقدر انقلاب روز به روز افزون کند. (تسنیم)

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
درباره فرمت های متن

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.