سید نصرالله در گفتگوی اربعین | 3 مرداد 1401 | شبکه المیادین
1401/05/03 در 23:18 ب.ظ
تعداد بازدید:
در گفتگوی اربعین با المیادین:

سید حسن نصرالله از اسرار کاریش پرده برداشت

مبسوط | سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفتگوی اربعین تاکید کرد: پهبادهای ما در طول سال‌های گذشته همواره وارد فلسطین اشغالی شده و ده‌ها بار (از آنجا) بازگشته‌اند، بدون اینکه توسط دشمن اسرائیلی سرنگون شوند. "

ارسال توسط : سلمان

به گزارش پایگاه شناختی مبسوط،سید نصرالله در «گفتگوی اربعین» با اشاره به اینکه «دشمن اسرائیلی برای جلوگیری از ورود رزمندگان مقاومت به فلسطین با نوار مرزی به عنوان کمربند امنیتی برخورد کرد و در آن زمان بازدارندگی آغاز شد»، اظهارداشت: آغاز بازدارندگی بین لبنان و اشغالگر اسرائیل از سال 1985 آغاز شد، زمانی که دشمن اسرائیلی در اوایل مجبور به عقب نشینی از بسیاری از مناطق تحت اشغال خود شد.

دبیرکل حزب الله در سخنان خود با بیان اینکه این بازدارندگی در آن زمان دستاورد تمام نهضت های مقاومتی بود که عملیات استشهادی انجام دادند، نه تنها حزب الله، همچنین خاطرنشان کرد: مرحله دوم بازدارندگی با اقدام نیروهای مسلح آغاز شد. مقاومت در روستاهای جلو تا سال 1372 که مرحله سوم شروع شد.

نصرالله ادامه داد که «از سال 1993 تا 1996 سطح بالایی از بازدارندگی حاصل شد».

سید حسن نصرالله ادامه داد: تفاهم آوریل 1996 پیروزی را در سال 2000 تثبیت کرد، زمانی که بازدارندگی چندین عناوین از جمله جلوگیری از بمباران اهداف غیرنظامی اشغالگران بدون پاسخ به خود گرفت.

سید نصرالله تاکید کرد: دشمن اسرائیلی در نتیجه جنگ تیرماه متوجه شد که رویارویی با مقاومت خطرناک و بزرگ بوده و توانمندی های مقاومت فراتر از رویارویی در مرزها بوده است.

به گفته سید نصرالله، «از جنگ ژوئیه تا امروز، دشمن اسرائیلی متوجه شده است که هر اقدامی در قبال لبنان با پاسخ مواجه خواهد شد».

سید نصرالله همچنین گفت: امروز دشمن به عملیات هایی متوسل می شود که اثری از خود برجای نمی گذارد. او از سال 2006 تا به امروز جرأت اقدام علیه لبنان را نداشته است.

*واقعیت کاریش

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، در مورد معادله کاریش که در یک سخنرانی تلویزیونی درباره آخرین تحولات سیاسی در ماه جاری اعلام شد، گفت: «لبنان اکنون با یک فرصت تاریخی با توجه به نیاز اروپا به ایجاد جایگزینی برای روسیه مواجه است. نفت و گاز." ".

نصرالله خاطرنشان کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای گاز و نفت به منطقه آمده است و افزوده هایی که عربستان و امارات می توانند ارائه کنند، نیاز اروپا را برطرف نمی کند.

به گفته نصرالله «آمریکا و اروپا به نفت و گاز نیاز دارند و اسرائیل در آن فرصت می‌بیند»، با اشاره به اینکه «بایدن خواهان جنگ در منطقه نیست و این فرصتی است برای فشار آوردن به نفت خود."

نصرالله ادامه داد: موضوع کاریش و قانا نیست، بلکه همه میادین نفت و گاز غارت شده توسط اسرائیل در آب‌های فلسطین در ازای حقوق لبنان است.

نصرالله همچنین با بیان اینکه «آمریکایی‌ها لبنان را به چرخه مذاکرات کشانده‌اند، در حالی که اسرائیل چاه‌ها حفر کرده، برای گاز اکتشاف کرده و در حال آماده‌سازی برای استخراج آن است»، تاکید کرد: «آمریکا به لبنان فشار آورد تا «هوف» را بپذیرد. خط یا پیشنهاد اسرائیل به مرزهای دریایی.

نصرالله همچنین تاکید کرد که "آنچه که دولت لبنان می خواهد، اکنون می تواند به دست آورد، نه فردا" و افزود: "هیچ هدفی اسرائیلی در دریا یا زمین وجود ندارد که موشک های دقیق مقاومت نتوانند به آن دست یابند."

سید نصرالله گفت: این اقدام (هدف قرار دادن) کاریش یا فراتر از آن به تصمیم دشمن اسرائیلی و ایالات متحده آمریکا بستگی دارد.

نصرالله تصریح کرد که «دولت لبنان با درخواستی که از میانجی آمریکایی در مورد خط 23+ داشت، امتیاز بزرگی داد» و خاطرنشان کرد: اکنون توپ در زمین لبنان نیست، زیرا از استخراج نفت منع شده است. و گاز در منطقه بلامنازع.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: آنچه لازم است، رعایت مرزهای مورد نیاز دولت لبنان و لغو حق وتو علیه شرکت‌های استخراج‌کننده نفت است.

نصرالله ادامه داد: اگر استخراج نفت و گاز از کاریش در ماه سپتامبر و قبل از اینکه لبنان حق خود را بگیرد آغاز شود، ما دچار مشکل می شویم. سید نصرالله تصریح کرد: هدفی را تعیین کرده ایم و بدون هیچ تردیدی به سمت آن می رویم و هر چه به این هدف برسد متوسل می شویم.

سید نصرالله گفت: «دولت لبنان قادر به اتخاذ تصمیم مناسب برای حفاظت از لبنان و ثروت آن نیست و از این رو مقاومت مجبور به تصمیم گیری است». سید نصرالله در ادامه سخنان خود تاکید کرد که هدف لبنان استخراج نفت و گاز است زیرا این تنها راه بقای لبنان است.

*سید نصرالله: اسرائیلی ها نتوانستند پهباد سوم را سرنگون کنند

برای اولین بار سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله فاش کرد که «نوعی پهباد در اختیار حزب است که می تواند برود و برگردد بدون اینکه توسط دشمن سرنگون شود».

وی با بیان اینکه پهبادهای ما در طول سال‌های گذشته همواره وارد فلسطین اشغالی شده و ده‌ها بار بدون سرنگونی دشمن اسرائیلی بازگشته است، گفت: ما در حزب‌الله توافق کردیم که نوع دوم پهبادها را ارسال کنیم که دشمن می‌تواند آن‌ها را سرنگون کند. برای دستیابی به اثر مطلوب."

سید نصرالله در خصوص اعلام اخیر مقاومت اسلامی مبنی بر پرتاب 3 پهپاد غیرمسلح به سمت میدان کاریش در چارچوب مأموریت های شناسایی، گفت: در پاسخ به پهباد ها، اسرائیلی ها را مجبور به شلیک از هوا و دریا کردیم. و ما آنها را در تله گرفتیم

سید نصرالله در ادامه سخنان خود توضیح داد: «دشمن اسرائیل نتوانست پهباد سوم را که به آن اشاره ای نکرد، سرنگون کند، زیرا به دریا افتاد». نصرالله همچنین افزود: «کشتی که از کاریش گاز استخراج می کند اسرائیلی است، هرچند عنوان یونانی است». وی همچنین اعلام کرد: «مقاومت در لبنان از قابلیت‌های دریایی دفاعی و تهاجمی کافی برای دستیابی به بازدارندگی و اهداف مورد نظر برخوردار است».

*سید نصرالله: اگر اوضاع به سمت جنگ پیش برود، لبنانی ها باید به مقاومت اعتماد کنند

نصرالله تاکید کرد: حزب‌الله قادر است دشمن را بازدارد و اهدافی را در هر نقطه از دریای فلسطین اشغالی هدف قرار دهد.

سید نصرالله ادامه داد: گستردگی تهاجم هوایی پهبادهای اسرائیل ما را بر آن داشت تا تصمیم بگیریم از ظرفیتی که در اختیار داریم استفاده کنیم. پس از پاسخ مقاومت بسیار کاهش یافت."

سید نصرالله تاکید کرد: «ضرورت اعتماد مردم لبنان به اینکه مقاومت از توانایی‌های انسانی، نظامی و مادی کافی برخوردار است تا اسرائیل را تسلیم اراده لبنان کند».

وی همچنین گفت: اگر اوضاع به سمت جنگ پیش برود، لبنانی ها باید به مقاومت اعتماد کنند که می تواند اراده لبنان را بر دشمن تحمیل کند.

حزب الله حاضر است سوخت ایران را مجانی بیاورد

سید نصرالله درباره توسل حزب‌الله به شرکت‌های دوست برای کمک گفت: ما اقدامات خود را با برادران سوری یا ایرانی یا هیچ یک از متحدان خود در داخل هماهنگ نکرده‌ایم.

سید نصرالله همچنین آمادگی خود را برای «ارائه رایگان سوخت ایران به نیروگاه های برق لبنان به شرط موافقت دولت لبنان» اعلام کرد.

نصرالله افزود: متاسفانه در لبنان به دلیل ترس از تحریم‌های آمریکا علیه مردم و خانواده‌هایشان جسارت سیاسی برای انجام این اقدام وجود ندارد.

سید نصرالله: ما نمی پذیریم که کسی میهن پرستی و لبنانی بودن ما را زیر سوال ببرد

دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگوی اربعین با شبکه المیادین گفت: «طبقه‌بندی میهن‌پرستی بر اساس معیارها نیست، بلکه بیشتر تابع روحیه و هدف‌گیری شخصی حزب‌الله است و برخی از آنها به سمت شیعیان می‌روند. به طور کلی."

سید نصرالله افزود: عمر ما در کشور و قدمت تاریخی ما حداقل به 1400 سال پیش می‌رسد و شما باید 40 سال پیش برای من شاهد بیاورید که حزب‌الله این کار را به نفع ایران انجام داد نه به نفع لبنان. "

نصرالله همچنین تصریح کرد: «کسانی که از فرهنگ وارداتی صحبت می کنند یا عمدا این کار را انجام می دهند یا از روی ناآگاهی».

سید نصرالله ادامه داد: این فرهنگ فرهنگ ماست و ما از مبدأ آن تا بسیاری از نقاط دنیا هستیم و کتاب های علمای ما در مهم ترین حوزه های علمیه تدریس می شود. وی همچنین گفت: ما نمی پذیریم که کسی میهن پرستی و فرهنگ لبنانی ما را زیر سوال ببرد، زیرا فرهنگ ما اصیل است.

سید نصرالله در خصوص کمپین اخیر علیه سرود «صلح، مهدی»، آن را «با هدف قرار دادن محیط مقاومت مستقیم» مرتبط دانست و افزود که سرود و مخاطبان «پیام بسیار مهمی از محیط مقاومت دارند، همانطور که پیام انتخابات».

سید نصرالله تاکید کرد که «نسل جدید که در صلح شرکت کردند، مهدی، اسرائیل را می ترساند و نگران می کند».

نصرالله در پاسخ به این سوال که "چه کسی گفته کسی که در مبارزه با محیط مقاومت با منطقی که شبیه ما نیست صحبت می کند، تصویر لبنان را بیان می کند؟" و افزود: "در منطقه دو فرهنگ وجود دارد، یا فرهنگ عادی سازی یا فرهنگ مقاومت».

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
درباره فرمت های متن

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.