شهید فخری زاده
1401/09/07 در 16:13 ب.ظ
تعداد بازدید:
آشنایی با دانشمند شهید دکتر مهدی فخری زاده به مناسبت دومین سالگرد شهادتش؛

شهید فخری زاده شاهدی بر شهید پیشرفت

مبسوط | امروز هفتم آذر ماه دومین سالگرد شهادت دکتر محسن فخری زاده توسط مزدوران رژیم صهیونیستی است.او عهد خود با پروردگار را صادقانه به سرانجام رساند و پاداش مجاهدت پنجاه ساله خود را گرفت.

ارسال توسط : زهرا عسگری

به گزارش پایگاه شناختی مبسوط، در 7 آذر 1399 باری دیگر جبهه ی استکبار، در اقدامی ناجوانمردانه دست به ترور یکی دیگر از دانشمندان برتر هسته ای کشورمان زد. هدف این ترور محسن فخری‌زاده ، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع کشورمان بود که متأسفانه علارغم تلاش های کادر پزشکی وی به شهادت رسید. اما به راستی شهید فخری زاده که بود و چرا تیم های ترور اقدام به ترور ایشان نمودند ؟ در این گزارش سعی خواهیم کرد به گوشه ای از فعالیت های ایشان اشاره کنیم .

محسن فخری‌زاده که بود ؟

محسن فخری زاده در سال 1336 در شهر قم دیده به جهان گشود. یکی از چهره‌های تاثیرگذار علم موشکی ایران و از دانشمندان موثر و رده بالای حوزه تحقیقات علمی در کشور بود.شهید فخری‌زاده، دارای تحصیلات کارشناسی ارشد فیزیک هسته‌ای بود که 
از ابتدای تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عضویت آن در آمد و با تشکیل واحد تحقیقات ویژه اتمی در سال ۱۹۸۳ در مرکز تحقیقات سپاه پاسداران، فخری‌زاده از همان ابتدای تشکیل در این مرکز فعالیت خود را شروع کرد. وی از سال 1371 بعنوان عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه امام حسین (ع) درآمد و امکانات این دانشگاه را در جهت تحقیقات هسته ای بکار گرفت . ایشان سپس به ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر و سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) منصوب شد. نام وی همچنین به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان از سوی نشریه آمریکایی فارن پالیسی منتشر شده بود.

همچنین نام فخری‌زاده تحت عنوان دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC) در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷ میلادی، در فهرست تحریم شدگان ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت.

کیت و واکسن بیماری کرونای ایرانی با مسئولیت فخری زاده در کشور تولید شد

محسن فخری زاده یکی از مسئولان رسمی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود که پروژه‌های مختلف و مهمی را مدیریت می‌کرد و پیش از این بارها توسط رژیم صهیونیستی تهدید شده بود. از مهمترین پروژه‌هایی که توسط شهید فخری‌زاده و تیمش به نتیجه رسید، پروژه تولید "اولین کیت ایرانی تشخیص کرونا" بود که سازمان تحت امرش با نظارت مستقیم این شهید عزیز سرانجام بعد از تلاش‌‌های فراوان در ابتدای سال جاری موفق به تولید این کیت شدند.

این کیت از نظر کیفیت و سطح فناوری به‌کار رفته در سطح استانداردهای روز دنیا قرار داشته و هم‌اکنون در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار دارد و در واقع با تلاش‌های شهید فخری‌زاده و سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع نام کشورمان جزو معدود تولیدکنندگان این کیت‌های پیشرفته ثبت شده است.

بعد از تولید این کیت که نیازهای کشورمان را مرتفع کرد، امروز این محصول ارزشمند در سبد کالاهای صادراتی کشورمان نیز قرار دارد.

غیر از کیت تشخیص کرونا، پروژه بسیار حساس و مهم "تولید واکسن کرونا" نیز توسط شهید فخری‌زاده و تیمش از مدت‌های پیش کلید خورده بود. پروژه تولید واکسن کرونای ایرانی با تلاش‌های شبانه‌روزی شهید فخری‌زاده به نتایج بسیار خوبی رسیده و هم‌اکنون واکسن تولیدشده توسط سپند، به مرحله تست انسانی رسیده و در آستانه حصول نتیجه قرار دارد.

 تلاش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای دیدار و تحقیق در مورد شهید فخری زاده

شهید فخری زاده یکی از مهره های کلیدی و تأثیرگذار در زمینه تحقیق و توسعه دانش هسته ای کشورمان می باشد به نحوی که آمریکایی‌ها، وی را «صندوقچه اسرار» برنامه هسته‌ای ایران قلمداد می‌کردند که همواره در تعیین موضع ایرانی‌ها در مذاکرات، نقشی مخفیانه ولی مؤثر داشته‌است و توسط غربی‌ها با رابرت اُپنهایمر، کارشناس برجسته فیزیک آمریکایی مقایسه می‌شود .

به دلیل جایگاه مهمی که شهید فخری زاده در زمینه دانش هسته ای بر عهده داشتند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ، طی سال های اخیر، فشاری زیادی به مسئولین کشورمان وارد نمودند که بتوانند با فخری زاده مصاحبه ای در مورد دانش هسته ای کشور داشته باشند چرا که این نهاد بین المللی که در سیطره و نفوذ کشورهای غربی و صهیونیست ها قرار دارد معتقد بودند تا زمانیکه با فخری‌زاده گفتگوی مستقیم انجام نشود، نمی‌توان در مورد میزان ورود ایران به دست یابی به دانش هسته‌ای، اظهار نظر کرد. او به همراه سیدعباس شاهمرادی زواره استاد دانشگاه صنعتی شریف، مهم‌ترین نام‌های مطرح از افرادی هستند که غربی‌ها به دنبال مصاحبه به آن ها بوده اند.

اما نکته عجیبی که در مورد گزارش های آژانس بین المللی اتمی وجود دارد آن است که این سازمان اطلاعات حساسی از دانشمند برجسته کشورمان در اختیار داشته چرا که در گزارش شماره GOV/2015/68 این سازمان حتی آدرس محل کار ایشان نیز ذکر شده است. در این گزارش در مورد محل کار ایشان آمده است: نزدیک دانشگاه مالک اشتر!

دلیل ترور دانشمند بزرگ هسته ای کشورمان چه بود ؟

طی سال های اخیر و علارغم انواع فشارها و تحریم های اقتصادی ، ترور دانشمندان، دادن انواع امتیازات رنگارنگ به کشورهای غربی در زمینه محدود کردن دانش هسته ای کشورمان و همچنین انواع حمله های سایبری و خرابکارانه به مراکز و سایت های هسته ای، نه تنها ترمز تحقیقات و توسعه دانش هسته ای ایران متوقف نشده است بلکه ایران موفق گردیده با تکیه بر دانش محققین خود در بعضی از زمینه ها همچون ساخت سانتریفیوژهای پیشرفته گام های اساسی را بردارد که این اقدامات عصبانیت دشمنان ایران اسلامی را در پی داشته است که این اقدامات و ترورهای در راستای جلوگیری از این پیشرفت های انجام شده است که البته این تیر جبهه ی استکبار قطعا به سنگ خواهد خورد چرا که با شهادت یک فخری زاده، ده ها فخری زاده به کشور تحویل داده خواهد شد که مسیر این شهدا را ادامه خواهد داد.

آن ها که دستور ترور محسن فخری زاده را به جوخه های ترور دادند، بی تردید در پستوهای خود در تل آویو و واشنگتن از او می ترسیدند؛ در غیر این صورت سال ها به کمین نمی نشستند و بارها نقشه ترورش را به اجرا نمی گذاشتند.یادش گرامی و راه نورانی اش پر رهرو باد. (اقتباس از موسسه آموزش عالی انرژی)

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
درباره فرمت های متن

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.