سردار سلامی
1401/07/10 در 19:39 ب.ظ
تعداد بازدید:
سردار سلامی:

ما از همه دفاع می‌کنیم حتی از کسانی که ما را دوست ندارند

مبسوط | سردار سلامی گفت: ما وقتی از کشور دفاع می‌کنیم، برای همه دفاع می‌کنیم، حتی برای آن‌ها که به دلیل فریب و اغوای دشمن، ما را دوست ندارند ولی ما آنها را دوست داریم.

ارسال توسط : زهرا عسگری

به گزارش پایگاه شناختی مبسوط، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه ۱۰ مهر) در چهارمین دوره مراسم یادها و نام‌ها که توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار شد، با طرح این سوال که آیا شمایلی که امروز آمریکا در منطقه دارد با ۳۰ سال پیش قابل مقایسه است؟ گفت: آمریکا امروز پیر، فرسوده و عاجز شده و ما این قضیه را می‌بینیم.

وی افزود: من با چشم سر می‌بینم و می‌گویم که آمریکا شکست خورده است و اکنون به دنبال جبران این شکست ها، همه شیاطین و اشرار عالم، یک جنگ سیاسی و رسانه‌ای را آغاز کردند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: شما نشانه‌های این تهاجم دشمن را برای جبران آن شکست‌های سخت، می‌بینید؛ آنها می‌خواهند اجازه ندهند تا به نام اسلام یک جغرافیای مستقل با حاکمیت، قدرت و با منطقی نافذ وجود داشته باشد.

سلامی ادامه داد: آمریکایی‌ها نفوذ منطقه‌ای ما را سد بزرگی برای سیطره سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی خودشان در عالم اسلام که مهمترین قطعه جغرافیای جهان است، می‌دانند. آمریکایی‌ها به ما می‌گویند که نفوذ ایران در منطقه را قطع کنید زیرا ما می‌خواهیم در منطقه حضور داشته باشیم و بعد شما را احاطه کنیم و بعد درون سرزمینتان جاری شویم تا دوباره شما فقط دیکته بنویسید، ما هم به آنها می‌گوییم ما هر درسی را بلدیم جز نوشتن دیکته.

فرمانده کل سپاه افزود: آمریکایی‌ها می‌خواهند با اقوام و فریب جوانان ما را به درون خیابان‌ها بکشند. این آخرین سیاست دشمن است، ترکیبی از هر آنچه قبلا به کار گرفته است، اما ما کار آزموده‌ایم و کافیست که دشمن را بشناسید. نداشتن آگاهی و شناخت، عامل شکست است ولی آگاهی همیشه پیروزی می‌آفریند. پیروزی در آگاهی و ایمان است.

وی خطاب به جوانانی که فریب دشمن را خورده‌اند گفت: به این عده قلیل از جوانان عزیز کشورمان که متاسفانه مورد شکار و صید دشمن قرار گرفتند و عملیات روانی دشمن بر روی آن‌ها موثر بوده است، عرض می‌کنیم، وقتی به خیابان می‌آیید پشت سرتان نگاه کنید تا ببینید امتداد حرکتی که در مسیر آن هستید، به کجا می‌رسد. شما فرزندان این مملکت هستید و ما وقتی از کشور دفاع می‌کنیم، برای همه دفاع می‌کنیم، حتی برای آن‌ها که به دلیل فریب و اغوای دشمن، ما را دوست ندارند ولی ما آنها را دوست داریم.

وی ادامه داد: ما شما را دوستان خودمان می دانیم و اجازه نمی‌دهیم دشمن به شما تعرض کند. موقعیت خود را نسبت به دوست و دشمن مشخص کنید. آن‌هایی که از شکسته شدن قلب‌های به هم پیوسته و ناامنی خوشحال می شوند و مستقیم تصاویر آتش سوزی را نشان می دهند دوستان شما نیستند. این‌ها همان کسانی هستند که ثروت ما را به غارت بردند. ملت ایران بسیار آگاه است.

سرلشکر سلامی گفت: به دشمنانمان، آمریکا، انگلیس و سعودی‌ها و این‌هایی که از طریق رسانه‌های مخرب و ویرانگر علیه کشور ما تلاش می‌کنند، هشدار می‌دهیم که ما شما را می شکنیم. شما راهی به این سرزمین ندارید.

فرمانده کل سپاه  با بیان اینکه جوانان ما آگاه هستند و در مقابل دشمن می‌ایستند، اظهار داشت: ما مردم و جوانان مان را می‌شناسیم. آنها پرچم را به دست می‌گیرند. آرام و مطمئن حرکت می کنند. ملت ما آماده و مستحکم و بیگانه ستیز هستند. می‌دانند کجا باید عمل کنند. ما رهبری داریم که بارها دشمن را خلع سلاح کرده و شکست داده است. راه بر دشمن بسته و دشمن شکست خورده‌ است. در دایره معارف سیاسی این ملت شکست معنا ندارد. ما این راه را به قوت مردم شریف ادامه می‌دهیم. 

سرلشکر سلامی با بیان اینکه دشمن این روزها موج اقتدار را دید، تاکید کرد: پیشکسوتان جهاد هرگز در برابر دشمن کم نیاوردند و بی‌اعتنا به قدرتی که شرق و غرب به صحنه آورده بود، سرزمین‌های اشغالی را آزاد کردند.

وی ادامه داد: آن‌ها هیچ واهمه‌ای از شکوه ظاهری و هیبت دشمن نداشتند. وقتی آرایش دشمن را می‌دیدند با گام‌هایی ثابت‌تر پیش می‌رفتند. آن‌ها کسانی بودند که رفیع‌ترین قله‌های ‌کشور را فتح کردند.

سرلشکر سلامی عنوان کرد: آن‌ها اجازه ندادند سیمای زیبای استقلال کشور ضربه ببیند؛ آن‌ها زخمی شدند، بر زمین افتادند، اما شکوه آفریدند. تمام فضیلت‌ها را معنا کردند. برخی از آن‌ها رفتند تا ما بمانیم، ایران بماند، نوامیس ما امنیت داشته باشند؛ آن‌ها رفتند تا منزلت، شکوه و عظمت جهانی بیابیم و ایران جهانی شود.

فرمانده کل سپاه گفت: آن‌ها رفتند تا دشمن به ما نگوید تو به عنوان ایرانی این مقدار باید در علم پیشرفت کنی؛ رفتند تا دشمن نگوید حق هسته‌ای شدن و پیشرفت فضایی نداری. رفتند تا دشمن نگوید تو با کسی دوست باش که ما می‌گوییم.

وی افزود: آیا می‌توان از این همه عظمت چشم پوشید و دستاوردهای این جماعت فداکار که در هیچ کجای عالم تکرار نمی شود را ندید؟ آیا می‌توان آزادی از اسارت قدرت‌ها را از دست داد و قدرت‌ها دوباره بر ما مسلط شوند؟

سرلشکر سلامی با بیان اینکه جاده و بیرق استقلال برافراشته شده است، عنوان کرد: ایران شاید جزو معدود سرزمین‌هایی باشد که هیچ بیگانه سلطه‌طلبی بر آن راه ندارد. این گنجینه دفاع مقدس است که به مردم روح می‌بخشد و به آن ها جرات می‌دهد.

وی افزود: دشمنان نمی‌خواهند ما آزاد، مستقل، سرافراز، بزرگ و آباد باشیم؛ نبردی بین آن‌ها که نمی‌خواهند و ما که می‌خواهیم وجود دارد.

سرلشکر سلامی گفت: دشمن از زوایای مختلف به سمت ما آمد تا ملت ایران را گرفتار کند. از همه ابزارها بهره برد و تحریم کرد‌. ملت عزیز ایران تحت هدایت‌های رهبر عزیز و حکیم، ایستاد و از فراز تحریم‌ها عبور کند. قرار بود تحریم ها ما را فلج و تسلیم کند. تحریم نسخه تسلیم بود، اما آیا این اتفاق صورت گرفت؟

وی بیان کرد: هر آنچه در صفحات مجازی راهبردی دشمن دیده می‌شود، با آنچه واقعیت دارد، تفاوت دارد. دشمن هرآنچه بضاعت داشت به صحنه آورد. مشکلات وجود دارد، اما ربطی به اراده دشمن ندارد. دشمن از راه تهاجم فرهنگی برای تسخیر قلب‌ها و ذهن‌ها، پشیمان سازی ملت ایران و سست کردن اراده ملت ایران آمد.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: دشمنان از آن سوی آن رود خروشان اربعین را می‌بینید، اجتماع غدیر را می‌بینید. اجتماع نونهالان و نوجوانان را هم در ورزشگاه آزادی برای خواندن سرود می‌بینید. دشمن می‌خواهد دین‌‌گریزی را در قلب جوانان ما نهادینه کند، اما ما صف های فشرده جوانان مدافع حرم را می‌بینیم.

وی با تأکید بر اینکه ما از تحریم گذشتیم، گفت:کمتر کسی می تواند این حرف را بزند، از بس که دشمن ساز و دهل می زند. شجاع باشید و بگویید که مردم ایستاده‌اند. در هر صحنه‌ای در دوردست و در نزدیک دشمن شکست خورده است. دشمن در همه جا شکست خورده و فقط گریخته است. (فارس)

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
درباره فرمت های متن

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.